name | autoweek.cz

Ampera a Volt vybojovaly titul Car of the Year 2012

Ampera a Volt vybojovaly titul Car of the Year 2012

08.03.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Opel Ampera a Chevrolet Volt získaly titul Automobil roku 2012. Je to už druhé potvrzení volby komise AutoBest jinou mezinárodní novinářskou porotou.

Opel Ampera a Chevrolet Volt získaly od mezinárodní jury celkem 330 bodů. S výrazným odstupem se na druhém místě umístil Volkswagen Up! (281 bodů) a až třetí skončil Ford Focus (256 bodů).

Poprvé v historii ankety COTY bylo finální sčítání hlasů a následující dekorování vítězů součástí programu mezinárodního autosalonu v Ženevě. Titul COTY převzali ředitel automobilky Opel/Vauxhall Karl-Friedrich Stracke a ředitelka Chevrolet Evrope Susan Dochertyová z rukou presidenta komise COTY Hakana Matsona.

"Jsme opravdu nadšeni z vítězství a hrdí na titul, o kterém rozhodují přední motorističtí publicisté Evropy," říká Susan Dochertyová, presidentka a ředitelka Chevrolet Europe. "Náš model dokazuje, že jízda na elektřinu může být zábavná a bezproblémová aniž by omezovala životný styl majitele."

"Jsme mimořádně potěšeni skutečností, že náš revoluční elektromobil zvítězil v tak náročné konkurenci - jsme na něj opravdu pyšní," říká ředitel automobilky Opel/Vauxhall Karl-Friedrich Stracke. "Respektované ocenění nás povzbuzuje k dalšímu postupu na cestě k ještě dokonalejší e-mobilitě."

Zástupci Opelu a Chevroletu pro vozy Volt a Ampera nedávno v Praze převzali ocenění EcoBest 2011. Komise AutoBest se tentokrát shodla nejen s voliteli evropského auta roku, ale i severoamerického. Cenu AutoBest 2012 totiž získal Hyundai Elantra, který krátce na to ocenili američtí novináři jako Auto roku v Severní Americe.

Jde o druhé vítězství elektromobilu v anketě Auto roku - vloni zde zvítězil Nissan Leaf, mmochodem rovněž držitel ocenění EcoBest 2010.

Ampera a Volt jsou prvními elektromobily s prodlouženým dojezdem. Trakční elektromotor o výkonu 111 kW (150 k) a točivém momentu 370 N.m, který je k dispozici prakticky od nulových otáček, je napájen sadou lithio-ionovými akumulátory o kapacitě 16 kWh. V závislosti na stylu jízdy a jízdních podmínkách ujede elektromobil 40 až 80 km jen na proud z akumulátoru. Poté se spustí generátor poháněný malým spalovacím motorem, který dál dobíjí akumulátor, takže pohon vozu i nadále zajišťuje výhradně jen elektromotor. Celkový dojezd vozu na jedno nabití a jednu nádrž paliva je asi 500 km.

Opel Ampera vstoupil na evropský trh úspěšně, protože na něj přišlo více objednávek, než se čekalo. Dosud to je 7000 objednávek, takže je na dosah splnění původního cíle prodat za rok 2012 10 000 Amper. Opel tak v Evropě prodává více elektromobilů než jakákoli jiná automobilka.

"Jsme mimořádně potěšeni neustávajícím zájmem zákazníků o novou Amperu," říká Enno Fuchs, manažer automobilky Opel odpovědný za projekt e-mobility. "Dodávky zákazníkům, které se rozběhly v únoru, pokračují podle plánu a aktuální čísla naznačují, že náš cíl pro rok 2012 - 10 000 prodaných Amper - by se mělo podařit naplnit."

Základní cena Opelu Ampera je v celé Evropě jednotná - 42 900 euro vč. DPH, přičemž odchylky mohou být vzhledem k objednané výbavě.