name | autoweek.cz

Audi Sport quattro concept

Audi Sport quattro concept

05.09.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Audi na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem oslaví 30. výročí modelu Sport quattro stejnojmenným konceptem s karoserií kupé a hybridním pohonem s možností vnějšího dobíjení. 

Vůz Audi Sport quattro debutoval na IAA v roce 1983 jako homologační model pro mistrovství světa v rallye v tehdejší skupině B. Krátký rozvor mu propůjčil nezaměnitelný vzhled. Walter Röhrl s ním v roce 1987 zvítězil v závodě do vrchu Pike‘s Peak v americkém Coloradu.

Audi tuto tradici připomíná studií Audi Sport quattro concept s využitím prvků z konceptu Audi quattro concept, předvedeného před třemi roky.

Výraz vozu zdůrazňují obdélníkové dvojité světlomety s novou technikou Audi Matrix LED, která bude od konce letošního roku k dispozici v modernizovaných modelech Audi A8. Uvnitř světlometů jsou dvě velmi ploché struktury s centrálními jednotkami tlumených světel a jednotkami Audi Matrix LED. Přední světlomety vystupují z přídě a odhalují prvky pro chlazení diod LED. Dálkové světlomety jsou tvořeny diodami LED, jejichž světlo prochází soustavou čoček a reflektorů. Jsou aktivovány, deaktivovány a ztlumovány individuálně v závislosti na situaci.

Audi Sport quattro concept má hybridní pohon s možností vnějšího dobíjení (plug-in hybrid). Největší celkový výkon je 515 kW (700 k) a točivý moment 800 N.m. Hnací moment je přenášen prostřednictvím upravené osmirychlostní převodovky tiptronic a pohonu všech kol quattro, který je vybaven sportovním diferenciálem na zadní nápravě.

Zážehový motor je V8 4,0 TFSI přeplňovaný dvěma turbodmychadly dosahuje nejvyššího výkonu 412 kW (560 k) a maximálního točivého momentu 700 N.m. Motor je vybaven systémem COD (Cylinder On Demand), který při částečném zatížení deaktivuje čtyři válce, a systémem start-stop.

Mezi motorem a převodovkou je umístěn elektromotor ve tvaru kotouče, který poskytuje nejvyšší výkon 110 kW a točivý moment 400 N.m. Elektromotor je napájen kapalinou chlazeným lithio-ionovým akumulátorem s kapacitou 14,1 kWh uloženým v zádi. Audi Sport quattro concept ujede až 50 km s čistě elektrickým pohonem.

K dispozici jsou tři jízdní režimy - EV pro čistě elektrickou jízdu, Hybrid pro maximální hospodárnost a Sport pro maximální jízdní výkony. Pokud osmiválec spolupracuje s elektromotorem, zrychlí Audi Sport quattro concept z 0 na 100 km/h za 3,7 s. Nejvyšší rychlost je 305 km/h.

Ochranná struktura prostoru pro cestující je vyrobena z kombinace ultravysokopevnostních ocelových panelů a strukturálních prvků z hliníkových odlitků. Dveře a blatníky jsou vyrobeny z hliníku, zatímco střecha, kapota motoru a zadní výklopné víko jsou z polymeru vyztuženého uhlíkovými vlákny.

Dvoudveřový vůz má rozvor 2784 mm, délku 4602 mm a pohotovostní hmotnost 1850 kg včetně sady akumulátorů.