name | autoweek.cz

AutoBest jde do finále

AutoBest jde do finále

28.11.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Před svým rozhodováním se porota mezinárodní ankety AutoBest schází ke společnému testování finálové pětice doprovázenému jejich prezentacemi v podání zástupců automobilek. Letos poprvé se obojí uskutečnilo v testovacím areálu ve Vairanu, patřícím italskému magazínu Quattroruote.
Porota AutoBest se do Itálie vydala poprvé ve svém rozšířeném počtu, tedy se zastoupením 31 zemí. Cestování podstatně zdramatizovala stávka pilotů Lufthansy provázená arogantním přístupem zástupců německé letecké společnosti. Ti tvrdí, že je problémy jejich klientů nezajímají, protože to je záležitost pilotů. Na piloty jsme byli odkázáni se žádostí o hledání náhradních spojů jako kdyby nám letenky prodávali piloti a nikoliv Lufthansa. Naštěstí jiné letecké společnosti mají ke svým klientům mnohem vstřícnější přístup.
 
Porota AutoBest se jednoznačně orientuje na požadavky evropských trhů a běžných zákazníků. Pět finalistů bylo porotou vybráno na konci září při autosalonu v Paříži z mnoha novinek, které plní stanovené požadavky, tzn. jedná se o rodinné vozy určené pro běžné motoristy, u nichž se základní verze nabízí s cenou do 20 000 eur bez daně a jejichž prodej bude zahájen ve většině zúčastněných zemí do konce ledna 2017 (proto např. nemohla být zařazena Škoda Kodiaq). Letošní výběr plně odráží trendy evropských trhů, protože z pěti finalistů jsou čtyři SUV resp. crossovery.
 
Testovacím jízdám předcházely společné prezentace pěti finalistů v podání zástupců jednotlivých automobilek. Jednalo se o pět speciálních tiskových konferencí za účasti nejen porotců, ale i zástupců ostatních značek. Mezi hosty byla také majitelka areálu ve Vairanu Giovanna Mazzochiová.
 
Jako vše u AutoBest i prezentace mají přesně stanovená pravidla. Značky své vozy představují v abecedním pořadí. Na svou prezentaci mají přesně 10 minut a poté následuje 15 minut otázek a odpovědí, přičemž dotazy mohou klást i zástupci konkurence. Letos poprvé se objevily i dotazy zaslané porotcům čtenáři jejich médií.
 
Zástupci Citroënu zahájili předáním videopozdravu s poděkováním za nominaci modelu C3 od nejvyšší představitelky značky Lindy Jacksonové a šéfa plánování produktů značky Xaviera Peugeota. Martin Bellamy a Benjamin Demozay se poté ve svém vystoupení zaměřili zejména na novou strategii značky, jejíž transformaci dokonale reprezentuje model C3. Mimochodem - Citroën C3 první generace získal cenu AutoBest 2012.
 
Manažer produktové komunikace Kia Motors Europe Vladislav Alexiev vysvětlil vznik modelu Niro jako kombinaci populárních, ale nehospodárných SUV, s málo praktickými a nepříliš emoce budícími hybridy. Manažer pro plánování a strategii Hyundai/Kia pro Evropu Vittorio d`Ariento doplnil, že při návrhu modelu Niro nebylo cílem dělat hybrid, ale plnohodnotné městské auto. Proto zdůraznil, že Niro je crossover, který má mj. také hybridní pohon.
 
Šéf komunikace produktů značky Peugeot Gaetan Demoulin vyzdvihl zlepšující se image značky a rostoucí zájem o špičkově vybavené verze jednotlivých modelů. Na dotaz týkající se kritiky Peugeot i-Cockpitu s malým volantem zdůraznil, že tyto námitky jsou výhradně věcí novinářů, protože odezva ze strany zákazníků je velmi pozitivní.
 
Prezentaci Seatu Ateca krátce uvedl nejvyšší představitel značky Luca de Meo. Šéf komunikace Christian Stein se poté zaměřil na hlavní důvody, proč je Ateca tím nejlepším kandidátem pro volbu ideálního vozu ke koupi pro evropské motoristy: prostornost, snadné ovládání, konektivitu, možnost dokonale sledovat okolí vozu, pocit bezpečí, dojem domova a nejlepší hodnotu za vynaložené peníze.
 
Ředitel produktové komunikace a marketingu Toyota Motor Europe Fabia Capuano vyzdvihl, že Toyota s modelem C-HR oslovuje zcela nové skupiny zákazníků - mladé bezdětné trendy obyvatele měst kteří mají rádi auta a rádi je řídí. Vůz byl od počátku koncipován podle požadavků evropských řidičů s důrazem na jízdní dynamiku a ovladatelnost. Vůz vychází vstříc i požadavku šéfa společnosti Toyota Motor Akia Toyody, aby všechny nové modely budily více emocí. Capuano rovněž připomenul, že hybridní pohon je pro Toyotu základní nabídkou.
 
Foto: Vinko Kernc a Carlos