name | autoweek.cz

Avantgardní Toyota C- HR

Avantgardní Toyota C- HR

08.03.2016 | Antonín Matějka | Aktuality

Nový crossover japonské automobilky Toyota patřil mezi nejzajímavější sériové modely letošního autosalonu v Ženevě.
Automobil svým supermoderním stylistickým ztvárněním a nejnovější podvozkovou platformou rozhodně přináší nový trend do segmentu středně velkých crossoverů. Už jenom proto, že je nabízen s plně hybridním pohonem, jehož základ tvoří zážehový motor 1,8 l (celkový výkon soustavy 122 koní), a s nesmírně vyspělou bezpečnostní výbavou Toyota SafetySense, jež zahrnuje přednárazový bezpečnostní systém (PCS), systém pro hlídání jízdních pruhů (LDA), systém rozpoznávání dopravních značek (RSA), automatická dálková světla, funkci pro rozpoznávání chodců a adaptivní tempomat.

Přední partie vozu jsou další variantou stylistického ztvárnění Under Priority a designového jazyka KeenLook automobilky Toyota. Štíhlá horní část masky chladiče přechází z loga Toyota do elegantních, ale současně i dravých sdružených světlometů v samotných rozích nárazníku, dokonale obepínajících rohové partie na přídi vozu. Sdružené světlomety s LED zdroji a světlovodnými trubicemi disponují funkcí sekvenční aktivace směrovek, čímž C-HR získalo vlastní jedinečný optický podpis. Na široce rozkročeném a vizuálně stabilním postoji C-HR má podíl výrazně tvarovaný nárazník, hladce navazující na blatníky vozu, stejně tak jako lichoběžníková koncepce spodní části masky chladiče. Štíhlá karoserie evokuje rychlost díky ztvárnění černých komponentů prahů dveří přizvednutých směrem k předním i zadním kolům, anebo křivce, jež hladce přechází z předních blatníků na zadní. Ztvárnění C-HR ve stylu kupé je ještě zdůrazněno skrytými madly zadních dveří, které našly místo v zadních C-sloupcích, resp. výrazně aerodynamickou linií střechy, přecházející do velkého a mimořádně štíhlého zadního spoileru. Do výrazně se zužující kabiny jsou začleněny zadní dveře a zavazadlový prostor na zádi. To kontrastuje s nápadně vytaženými blatníky, které novému crossoveru propůjčují široký a mimořádně rozhodný postoj. Markantní koncové svítilny, hrdě vyčnívající ze zužující se karoserie, mohou obsahovat LED zdroje, díky nimž C-HR při pohledu zezadu získává neméně expresivní optickou signaturu. Stylistické ztvárnění vozu je výsledkem globální spolupráce vývojových center designu na třech kontinentech pod vedením hlavního designéra projektu Kazuhika Isawy z centrály společnosti. Původní návrh exteriéru pochází z kalifornského studia Calty.

Kromě hybridní pohonné soustavy bude nová Toyota C-HR nabízena i s osvědčeným zážehovým přeplňovaným motorem 1,2 l/115 k (s převodovkou 6 MT nebo CVT) známým z modelů Auris a na některých vybraných trzích se zážehovým čtyřválcem 2.0 l/151 k ve spojení s převodovkou CVT. Toyota C-HR se bude vyrábět s pohonem předních nebo všech kol a její montáž bude zajišťovat závod TMMT v tureckém městě Sakarya.