name | autoweek.cz

BMW s novou značkou i vyvolává napětí

BMW s novou značkou i vyvolává napětí

21.02.2011 | Vladimír Rybecký | Aktuality

BMW se rozhodlo označovat svá vozidla novým způsobem - písmenem i. Na autosalonu v Ženevě se tak představí BMW i3 EV a i8 plug in hybrid. Také tam bude i10. Jenže ten bude stát na stánku Hyundaie...

Na autosalonu v Ženevě se představí elektromobil BMW i3 a hybrid s dobíjením BMW i8. Oba se budou vyrábět v továrně v Lipsku a do prodeje přijdou v roce 2013. BMW do rozšíření továrny v Lipsku investuje 400 milionů eur, přičemž tam vytvoří 800 pracovních míst. Jde o první výsledky vývojového programu Project i, který BMW Group spustila v roce 2007.

Malý městský automobil BMW i3, který byl dosud představován v náčrtech jako MegaCity Vehicle, se stane prvním sériově vyráběným BMW poháněným jen elektromotorem. Hybridní vůz s možností dobíjení ze zásuvky BMW i8 zase vychází z konceptu označovaného Vision EfficientDynamics.

Oba vozy i vycházejí z platformy označované LifeDrive. Pohonná jednotka je zde uložena v hliníkovém rámu, zatímco prostor pro cestující je tvořen vysokopevnostním kompozitem na bázi uhlíkových vláken CFRP (Carbon Fiber Reinforced Plastic). \"Oba vozy byly konstruovány speciálně pro použití alternativních systémů pohonu. Použili jsme tuto platformu a materiál CFRP proto, abychom eliminovali zvýšení hmotnosti dané instalací akumulátorů,\" říká šéf vývoje Klaus Draeger.

BMW současně informovalo o tom, že investicí 100 milionů dolarů v New Yorku vytvořilo investiční obchodní společnost iVentures, která má do budoucna podporovat rozvoj služeb souvisejících s novými způsoby mobility.

U BMW se rozhodli následovat Audi a vytvořit speciální označení pro ekologická vozidla. Audi vytvořilo označení E-tron, které se zatím objevovalo jen u konceptů. Už v roce 2012 jej ponese elektromotorem poháněná verze superauta R8.

\"BMW i reprezentuje nový směr v exkluzivní mobilitě. S uvedením tohoto nového označení BMW Group potvrzuje své vedoucí postavení nejvíce inovativní reprezentativní automobilky, která ale také současně myslí na udržitelný rozvoj,\" vysvětluje marketingový šéf Ian Robertson.

U BMW vsadili na písmeno i - jako iDrive, což je ovšem poněkud kontroverzní systém. Ale  jsou tu také iPod, iMac, iPhone či iPad. Ty ovšem vyrábí společnost Apple. Také i3 není nic nového (stejně jako i1 a i2), protože se tak označuje procesor společnosti Intel. Jenže je zde i elektromobil i-MiEV, díky němuž má písmeno i před označením vozu chráněné automobilka Mitsubishi. A aby to nebylo tak jednoduché, tak BMW má pro písmeno i k dispozici jen devět čísel, protože už i10 je miniauto automobilky Hyundai. Hyundai používá písmeno i jako začátek označení všech svých modelů prodávaných v Evropě (po modelech i10, i20 a i30 se v Ženevě představí nový i40). Zdá se, že na vysvětlování toho bude mít Ian Robertson mnohem víc...

Nedávno působilo trochu komicky, když Ford pod hrozbou soudu prosadil změnu označení monopostu Ferrari formule 1 Podle vedení Fordu mohl typ F150 vyvolávat hrozbu záměny s jeho pick-upem F-150. Jenže tady jde opravdu o krok k otevřené konfrontaci. Z tohoto pohledu vypadá srovnání reprezentativní produktů obou značek, které zveřejnil David Kiley (Hyundai vs. BMW?), úplně jinak než před rokem.