name | autoweek.cz

Česko-německé vrcholné setkání ve Wolfsburgu

Česko-německé vrcholné setkání ve Wolfsburgu

14.03.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Předseda vlády České republiky Bohuslav Sobotka navštívil centrálu koncernu Volkswagen, kde se setkal i s předsedou představenstva koncernu Volkswagen AG Martinem Winterkornem. Během návštěvy bylo potvrzeno, že se v Kvasinách bude vznikat další nový model značky

Předseda vlády České republiky Bohuslav Sobotka navštívil centrálu koncernu Volkswagen, kde se setkal s předsedou představenstva koncernu Volkswagen AG Martinem Winterkornem, členem představenstva koncernu Volkswagen AG a členem dozorčí rady společnosti Škoda Auto Christianem Klinglerem, předsedou představenstva společnosti Škoda Auto Winfriedem Vahlandem a předsedou Podnikové rady odborů Kovo Škoda Auto Jaroslavem Povšíkem.

Na programu jednání byla mimo jiné úspěšná spolupráce mezi společnostmi Volkswagen AG a Škoda Auto. Současně bylo potvrzeno, že ve východočeském závodě Škoda Auto v Kvasinách se bude vyrábět další nový model značky.

 

Škoda už 23 let součástí koncernu Volkswagen

Již téměř 23 let je Škoda součástí největšího evropského automobilového koncernu. Vstup koncernu Volkswagen v dubnu 1991 inicioval razantní vzestup společnosti Škoda Auto do pozice úspěšné mezinárodní značky.

 „Volkswagen a Škoda patří už 23 let neoddělitelně k sobě. Společně jsme psali působivou historii česko-německého úspěchu. Pod křídly koncernu Volkswagen zvýšila Škoda objem prodeje na pětinásobek a rozvinula se do pozice globálního hráče. Škoda tak je a bude důležitou strategickou součástí koncernu Volkswagen,“ řekl Martin Winterkorn.

 

Nový model se bude vyrábět v Kvasinách

„Rozhodnutí o výrobě nového modelu upevní pozici závodu v Kvasinách. Budoucnost tohoto závodu společnosti Škoda Auto, stejně tak jako závodů v Mladé Boleslavi a Vrchlabí, je tak dlouhodobě zajištěna,“ doplňuje předseda představenstva společnosti Škoda Auto Winfried Vahland.

 „Škoda Auto patří mezi klenoty českého průmyslu s významným dopadem na naši ekonomiku. Mám proto velkou radost, že se podařilo přilákat do ČR další významnou investici a zajistit nová pracovní místa. Pro mou vládu je podpora investic jedním z klíčových témat a budeme nadále jednat, jak bude možné realizaci investice maximálně podpořit – například ve formě technické a dopravní infrastruktury v regionu,“ říká premiér České republiky Bohuslav Sobotka.

 

Úspěšný rozvoj značky Škoda

 „Rozvoj značky Škoda od vstupu koncernu Volkswagen je v rámci automobilového průmyslu jedinečný,“ říká Winfried Vahland. „Vstup koncernu Volkswagen v dubnu 1991 inicioval úspěšný rozvoj naší společnosti v uplynulých třiadvaceti letech.“

Od začátku spolupráce české automobilky s největším evropským automobilovým koncernem zvýšila Škoda prodeje z necelých 200 000 vozů za rok na více než 900 000 vozů, tedy téměř na pětinásobek. Zatímco před 23 lety česká automobilka nabízela jen jednu modelovou řadu, dnes jich je sedm. Z výrobce, který se soustředil na východoevropské trhy, se stal úspěšný mezinárodní hráč, který své vozy prodává na více než 100 trzích světa. Za tímto účelem byla výroba důsledně obnovena a v Mladé Boleslavi bylo vybudováno špičkové vývojové centrum.

Na základě úspěchů z posledních 23 let se česká automobilka nyní zaměřuje na nové cíle. V rámci Růstové strategie Škoda se mají prodeje zvýšit na minimálně 1,5 milionu vozů ročně. Za tímto účelem Škoda zhruba před třemi lety zahájila největší modelovou ofenzívu v historii automobilky. Modelová paleta byla od té doby modernizována a rozšířena na sedm modelových řad. Automobilka je zastoupena i v nových důležitých tržních segmentech.

 

Škoda - srdce českého automobilového průmyslu

Vahland zdůraznil význam společnosti Škoda Auto pro Českou republiku: „Škoda Auto je srdcem českého automobilového průmyslu a důležitým pilířem české ekonomiky.“

„Kořeny společnosti Škoda Auto jsou v srdci České republiky a tím v jednom z nejstarších průmyslových center Evropy s celosvětově uznávaným řemeslným a strojařským umem. S těmito schopnostmi přispěl náš personál rozhodující mírou k úspěchu podniku,“ poděkoval Vahland předsedovi odborů Kovo Jaroslavu Povšíkovi.

„Česko-německá automobilová aliance v posledních dvou desetiletích dovedla tradiční českou značku k opětovnému vzestupu. V příštích letech Škoda v těsné součinnosti s koncernem Volkswagen dále výrazně poroste,“ dodal Vahland.

V roce 2012 dosáhla automobilka obratu 262,6 miliard korun a je tak průmyslovým podnikem s nejvyšším obratem ve střední Evropě. Škoda Auto se na celkovém exportu České republiky podílí 7,3 %. Jen v roce 2012 zaplatila automobilka na dani z příjmu 2,58 miliardy korun.

Škoda Auto v České republice zaměstnává celkem přibližně 25 000 zaměstnanců. Více než 100 000 dalších zaměstnanců pracuje u dodavatelů automobilky.

Škoda v České republice provozuje tři výrobní závody: hlavní v Mladé Boleslavi a dále v Kvasinách a ve Vrchlabí. V rámci posilování své pozice na evropském trhu automobilka průběžně investuje do svých českých závodů: jen v roce 2012 vzrostly hmotné investice podniku o zhruba 46 % na 832 milionů eur.

 

Nejen výroba ale i vývoj

Škoda Auto je jedinou automobilkou, která v České republice vozy nejen vyrábí, ale zároveň provozuje velké vývojové centrum. V oblasti Technického vývoje pracuje více než 2000 specialistů, inženýrů, designérů a konstruktérů. Vývojové a technologické centrum společnosti Škoda Auto je čtvrtým největším vývojovým centrem v koncernu Volkswagen. V současné době se rozšiřuje - automobilka investuje zhruba 34 milionů eur do výstavby nového střediska pro vývoj a testování agregátů. V současné době je to jedna z největších investic do vývoje v rámci celé České republiky.