name | autoweek.cz

Chevrolet uvedl na český trh Trax

Chevrolet uvedl na český trh Trax

28.06.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Chevrolet od svého nového SUV Trax očekává hodně. Mělo by výrazně pozvednout prodejní výsledky značky a stát se vedle Orlanda jejím nejprodávanějším modelem.

Poptávka po malých SUV v poslední době roste, což přitahuje zájem automobilek věřících, že růst bude pokračovat, takže je zde prostor pro jejich nové modely. Těch v poslední době přišlo opravdu hodně. Chevrolet od nich chce Trax odlišit především výrazným robustnějším designem vycházejícím ze stylu velkých SUV značky a který jej na první pohled odlišuje i přímého sourozence Opelu Mokka.

Výsledkem je vůz, který navenek vypadá mnohem větší, než ve skutečnosti je, a příjemně překvapující tím, že k tomuto vnějšímu dojmu přidává i nečekaně velký prostor uvnitř. K tomu přidává přemíru praktických odkládacích prostor i elektrickou zásuvku na 230 V umožňující nabíjení laptopů a jiných elektronických přístrojů bez zvláštního adaptéru.

Zcela zásadní inovací, s níž Trax přichází a odlišuje se od konkurence, je zcela nový přístup ke konektivitě systém MyLink. Jde o systém umožňující prostřednictvím 7" dotykového displeje využívat veškeré funkce smartphonu. Ty jsou navíc rozšířeny o speciální aplikace. BringGo je aplikací poskytující služby navigačního systému za zlomek jeho ceny s prakticky okamžitou aktualizací. Při jeho použití není potřeba mít datové připojení, protože pracuje i off line.

Nabídku motorů tvoří kromě základního zážehového motoru 1,6 l turbodmychadlem přeplňovaný zážehový motor 1,4 l a turbodiesel 1,7 l. Všechny verze s přímo řazenou převodovkou jsou vybaveny systémem Start/Stop. U zážehového motoru 1.4 Turbo a vznětového motoru 1,7 l je k dispozici pohon všech kol (AWD).

Základní výbava LS zahrnuje mj. 6 airbagů, elektricky ovládaná vnější zrcátka a okna vpředu, dálkově ovládané centrální zamykání, zásuvka 230 V, asymetricky dělené zadní sedadlo, rádio s CD/MP3 s ovládáním na volantu a vstupy AUX a USB, Bluetooth aj. Základní zaváděcí cena verze LS 1,6 s pohonem předních kol je 329 900 Kč. U Chevroletu předpokládají největší zájem o střední úroveň výbavy LT. Ta nabízí mj. i palubní počítač, informační displej, mlhové světlomety, parkovací senzor, klimatizaci, systém pro bezpečné sjíždění ze svahu DCS a především systém MyLink a přijde se stejným motorem na 384 900 Kč. Chevrolet předpokládá, že vzhledem ke klimatickým podmínkám posledního období prodej verzí s pohonem všech kol (ta nejlevnější LS 1,4 Turbo má zaváděcí cenu 434 900 Kč) dosáhne 50 až 60 %.

Verze kombinující motor 1,4 Turbo a pohon předních kol bude k dispozici nejpozději počátkem roku 2014 a můj osobní tip je, že o ni bude velký zájem.