name | autoweek.cz

Dacia Dokker K67 - světová premiéra v Casablance

Dacia Dokker K67 - světová premiéra v Casablance

28.05.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Na autosalonu v Casablance měly světovou premiéru modely Dacia Dokker a Dokker Van. Oba se budou vyrábět společně s minivanem Lodgy v nové továrně Renaultu v Tangiersu.

Casablanca není právě běžným místem pro představení nového globálního modelu. Zvláště když jej uvádí rumunská automobilka. Maroko vůbec nepatří k zemím, které se dostávají do hledáčku mezinárodního automobilového průmyslu od doby, co jej opustila trasa Rallye Dakar. Je to však místo, které si Renault vybral k odhalení svého nejnovějšího užitkového modelu. Nová Dacia Dokker a její užitková verze Dokker Van se totiž budou v Maroku vyrábět - v nové továrně Renaultu v Tangiersu.

Tyto dva nové modely byly vyvinuty pod interním kódovým označením K67 a stejně jako větší Lodgy používají platformu M-Zero, což je vylepšená verze nízkonákladové architektury Renault B-Zero.

Jak Dokker tak Dokker Van mají podobný design přední části vozu jako Lodgy, ale liší se tím, že mají posuvné dveře pro cestujícího vzadu nebo pro nákladový prostor. Varianta pro osobní přepravu má, na rozdíl od většího modelu Lodgy, který jako levnější alternativu k Renaultu Scénic a Grand Scénic lze objednat v pětimístné nebo sedmimístné podobě, vždy jen pět sedadel.

Dokker a jeho dodávková varianta mají přijít na marocký stejně jako na další severoafrické a některé evropské trhy ve druhé polovině roku 2012. Zda mezi těmi evropskými trhy bude i Česká republika zatím není jasné. Dokker, jehož jméno je odvozeno z anglického názvu přístavního dělníka a symbolizuje přepravní kapacitu, se hodí pro přepravu velkých nákladů nebo pěti osob.

Dokker je praktické a všestranné pětimístné MPV, které se dá objednat s jedněma nebo dvěma posuvnými dveřmi. Zásluhou velkorysého prostoru pro náklad a stavebnicového uspořádání interiéru je ideálním vozem pro zákazníky, kteří potřebují vozidlo, které je schopné převážet rozměrné náklady nebo v pohodlí přepravit rodinu.

Dokker van je malá dodávková verze stejného modelu. Opět může být vybaven jedněmi nebo dvěma širokými posuvnými dveřmi. Zaměřuje se především na potřeby firemních zákazníků a obchodníků. Kromě toho, že je to spolehlivé a robustní auto, jeho přepravní kapacita patří k nejlepším v segmentu. Přínosem je rovněž pečlivě promyšlené stavebnicové uspořádání interiéru a hospodárný provoz.

Rumunská automobilka dosud neoznámila cenu nových modelů. Podle francouzských médií by neměla převýšit 10 000 eur za model se zážehovým motorem a 11 500 eur za vůz s turbodieselem. Dacia naposledy uvedla na trh nový model Lodgy. Jednalo se o první model značky vyrobený mimo Rumunsko. Jeho zaváděcí cena je na úrovni 9500 eur.

Dacia je druhou nejprodávanější značkou společnosti Renault a Rumunsko je šestým největším trhem skupiny. Polovinu prodaných automobilů společnosti Dacia vloni tvořil model Duster. V Rumunsku Dacia vloni prodala 30 700 vozů, zatímco na celém světě to bylo 327 000 aut. Hlavními trhy pro vývoz z Rumunska jsou Francie a Německo. Přitom značku Dacia Renault od jejího převzetí orientoval s cílem prodávat její vozy výhradně jen v zemích s rozvíjejícími se trhy.

Osm let od uvedení modelu Loganu na trhu, se Dacia, která patří do skupiny Renaultu, prezentuje jako špičkový hráč světového automobilového průmyslu. Důvěru zákazníků si získala jasnými hodnotami - prostorností, jednoduchostí se specifikacemi, které se soustřeďují jen na to, co zákazník opravdu potřebuje a spolehlivostí zásluhou použití technických řešení osvědčených u jiných vozidel skupiny Renault.

Úplná modelová řada značky Dacia nyní zahrnuje devět vozidel

- Logan, tříprostorový sedan
- Logan MCV, kombi/MPV
- Logan Van, dodávka
- Logan Pick up
- Sandero, hatchback s crossoverovou verzí Stepway
- Duster, SUV  s pohonem 4x2 nebo 4x4
- Lodgy, rodinné MPV (pět nebo sedm sedadel)
- Dokker, všestranný van s prostorem pro cestující
- Dokker Van, malá dodávka