name | autoweek.cz

Dacia Logan MCV - nevídaně dobrá nabídka

Dacia Logan MCV - nevídaně dobrá nabídka

14.10.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Nový generální ředitel Renaultu ČR Zdeněk Grunt uvedl na český trh novou generaci vozu Dacia Logan MCV s nevídanou kombinací výbavy a ceny. Po nových modelech Logan, Sandero, Sandero Stepway, Dokker a Dokker Van má Dacia další potenciální bestseller. 

Dacia Logan MCV se poprvé představila v roce 2006 v podobě kombinující přednosti sedmimístného MPV a kombi s asymetrickými křídlovými dveřmi na zádi při zachování jednoduchosti konstrukce a přitažlivé ceny sedanu Logan v kombinaci s osvědčenou technikou převzatou od Renaultu. Od té doby Dacia modelu Logan MCV prodala 340 000 kusů ve čtyřiceti zemích. V České republice si jej pořídilo 7820 převážně privátních zákazníků, přičemž dalšímu navýšení zabránilo ukončení výroby první generace.

Nová generace vozu Logan MCV přichází se zásadní proměnou - jedná se o pětimístné kombi se vzhůru výklopnými dveřmi zavazadlového prostoru. Dacia totiž už doplnila svou modelovou nabídku i o klasický minivan Lodgy a roli fleetového vozu je k dispozici nový model Dokker.

Logan MCV přichází s modernějším stylem a mnoha prvky pokrokovější techniky. Jeho design je ve shodě s novou generací modelů rumunské značky modernější, nicméně Logan MCV si uchoval robustnost první generace.

Nový Logan MCV má při délce 449 cm (stopový průměr zatáčení je 10,7 m) zavazadlový prostor o objemu 573 l, při sklopení zadních sedadel 1518 l a možnost přepravovat předměty o délce 2,7 m.

Stejně jako pro nové generace modelů Logan a Sandero jsou k dispozici dva zážehové motory: 1,2 16V 75 a nový přeplňovaný zážehový tříválec TCe 90. Nabídku doplňuje turbodiesel 1,5 dCi, který je k dispozici s výkony 66 kW (90 k) nebo 55 kW (75 k).

Dacia pokračuje i v podpoře LPG jako hospodárné alternativy nafty. Motor 1,2 16V 75  je k dispozici v bivalentní verzi na benzin a LPG s nižšími provozními náklady a sníženými emisemi CO2 (120 g/km2 v režimu LPG). Stejně jako u všech vozů Dacia LPG si řidič jednoduše volí jízdu v režimu benzin nebo LPG. Používání LPG je zřetelně levnější než používání benzinu.

Vozidla na LPG vyrobená přímo v továrně v Pitesti představují téměř desetinu prodaných vozů Dacia, což potvrzuje vůli této společnosti navrhnout výkonné a konkurenceschopné technologie. Továrně vyrobené vozy Dacia s pohonem na LPG kralují českému trhu nových vozů na tuto pohonnou hmotu s podílem okolo 80 %.

Od první úrovně výbavy je vybaven posilovačem řízení, elektronický stabilizační systém ESC, bočními airbagy a děleným sklápěným zadním sedadlem.  Pro Logan MCV jsou připraveny i nejnovější prvky výbavy - základní multimediální systém Dacia Plug&Radio nebo komplexní multimediální a navigační systém Media NAV, tempomat, zadní parkovací senzory a funkci Eco Mode.

Funkce Eco Mode řidiči umožňuje, aby kdykoliv optimalizoval spotřebu paliva. Je-li aktivní, upravuje některé parametry - modifikuje činnost motoru a tepelný komfort. Eco Mode zaručuje úsporu paliva a nižší emise CO2 - podle stylu řízení a jízdních podmínek až o 10 %.

Dacia Plug&Radio nabízí jednoduché a účinné multimediální řešení. Je vybaven obrazovkou plně integrovanou do středové čelní části. Zahrnuje rádio, mechaniku CD kompatibilní s formátem MP3, Bluetooth handsfree a zásuvky typu USB i jack na čelní straně.

Media NAV má velkou barevnou dotykovou obrazovku o velikosti 7". Vyniká příkladně snadným přechodem mezi jednotlivými funkcemi. Do těchto funkcí patří i Bluetooth handsfree pro bezpečné volání a navigační systém se zobrazením ve formátu 2D nebo 3D (ptačí perspektiva). Přenosná zařízení se připojí přes USB nebo jack na čelní straně panelu.

Nová Dacia Logan MCV se vyrábí v rumunském závodě Mioveni nedaleko Pitesti. Základní cena je 179 000 Kč, a to bez nutnosti využívat při koupi firemního financování. Nejprodávanější verzí by měla být Arctica - za 214 900 Kč nabízející klimatizaci, Dacia Plug&Radio, palubní počítač a vpředu elektricky ovládaná okna.

Kromě toho Dacia nabízí i zvýhodněné financování servisu Service Pack - předplacený program výrobcem předepsané servisní prohlídky s jistotou konečné a neměnné ceny servisních prohlídek v průběhu trvání smlouvy a garance úspory nákladů již v momentě pořízení. Cena zahrnuje cenu použitých náhradních dílů, provozních kapalin, práce a DPH. Zákazník tak v prvních pěti letech platí za povinnou údržbu jen od 2280 Kč (podle motorizace) ročně.