name | autoweek.cz

Ferrari 812 Superfast se představí v Ženevě

Ferrari 812 Superfast se představí v Ženevě

20.02.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Ferrari v březnu na 87. mezinárodním autosalonu v Ženevě představí nástupce modelu F12 Berlinetta pod jménem 812 Superfast. Kupé poháněná nepřeplňovaným motorem V12 umístěným vpředu představuje nejvýkonnější sériový model v historii značky, která v letošním roce oslaví své 70. výročí.
„Cena Ferrari 812 Superfast bude známa až po ženevském autosalonu. Jako výhradní zastoupení značky Ferrari v ČR dostane Scuderia Praha letos tři vozy, v dalším roce pak počítáme s deseti exempláři. První vůz by měl do Čech dorazit po prázdninách,“ uvedl manažer prodeje Ferrari pro ČR Petr Kabát.
 
Jméno Superfast  připomíná speciální model z let 1964-66 Ferrari 500 Superfast, tehdy nejvýkonnější standardní vůz značky poháněný motorem V12 5,0 l vpředu o výkonu 294 kW (395 k). Kupé 2+2 o hmotnosti 1400 se tehdy vyrobilo 36 kusů. Rychlostí 280 km/h bylo nejrychlejším autem té doby použitelným v běžném provozu.
 
Pohonná jednotka
Ferrari 812 Superfast pohání nový V12 o objemu 6496 cm3 o výkonu 588 kW umístěný vpředu a pohánějící zadní kola. Největší točivý moment činí 718 N.m při otáčkách 7000/min, přičemž 80 % je dostupných již ve 3500/min. Ojedinělého litrového výkonu 90,6 kW/l konstruktéři docílili mj. i aplikací přímého vstřikování paliva pracujícího s tlakem až 350 bar.
 
Motor spolupracuje s vylepšenou sedmirychlostní dvouspojkovou převodovkou, u níž technici dokázali zkrátit časy řazení mezi jednotlivými stupni.
 
Jízdní dynamika
Ferrari 812 Superfast má pohotovostní hmotnost jen 1525 kg, díky čemuž zrychlí z 0 na 100 km/h za 2,9 s a dokáže vyvinout maximální rychlost přes 340 km/h.
 
Vůz jako vůbec první Ferrari dostal sportovní elektrický posilovač řízení. Díky kompletní integraci prvků dynamického ovládání, včetně poslední verze patentovaného systému SSC (Slide Slip Control), je výkon pro řidiče lépe kontrolovatelný. Vozu nechybí ani druhá generace natáčení kol zadní nápravy systémem Virtual Short Wheelbase 2.0 (tedy virtuální zkrácení rozvoru). Výsledkem jsou jedinečné jízdní vlastnosti, ale i neuvěřitelná obratnost a snadné ovládání.
 
Design a aerodynamika
Designérské centrum Ferrari chtělo především podtrhnout výjimečný výkon modelu agresivnějšími liniemi i proporcemi karoserie s full LED světlomety vpředu. Na zádi jsou čtyři kulaté svítilny, které se spolu se zvednutou zádí hlásí k odkazu legendárního modelu 365 GTB4 Daytona z roku 1969 (mimochodem - jeho pohotovostní hmotnost byla jen 1200 kg).
 
Důraz na dokonalé aerodynamické řešení dokládají aktivní klapky v přední části podvozku a na zadním spoileru, kde zvyšují přítlak na zadní kola.
 
Interiér
Interiér působí radikálně s ovládacími prvky v podobě velkého dotykového displeje. Sportovní sedadla mají vylepšenou ergonomii a nový volant je ve stylu závodních vozů.
 
Technická data
Typ motoru: V12/65°
Objem motoru: 6496 cm3
Maximální výkon: 588 kW (800 k) při 8500/min
Maximální točivý moment: 718 N.m při 7000/min
Délka: 4657 mm
Šířka: 1971 mm
Výška: 1276 mm
Suchá hmotnost: 1525 kg
Rozmístění hmotnosti: 47/53 % přední/zadní část
Maximální rychlost: více než 340 km/h
Zrychlení z 0-100 km/h: 2,9 s
Spotřeba: 14,9 l/100 km