name | autoweek.cz

Ford Edge se chystá do Evropy

Ford Edge se chystá do Evropy

23.11.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Ford Edge Concept naznačuje vzhled nového luxusního SUV pro Evropu.

Ford na autosalonu v Los Angeles představuje studii Edge Concept, kterou naznačuje technický koncept i design připravovaného velkého SUV, které doplní nabídku značky i na trzích v Evropě. Jeho hlavní nasměrování ale bude Čína a Rusko.

Nová generace Fordu Edge bude globální automobil, který chce oslovit zákazníky po celém světě. Model Ford Edge s délkou 4689 mm se stane prvním velkým luxusním SUV, které bude značka Ford nabízet i v Evropě. Rozšíří tak evropskou nabídku SUV značky Ford, kterou tvoří model Kuga a připravovaný malý EcoSport. Již dříve Ford oznámil, že chce do roku 2017 uvést na evropské trhy 25 nových modelů, přičemž Edge má být jedním z nich. Ford Edge se bude do Evropy vozit ze závodu Oakville v kanadském Ontariu, kde se zahájení výroby plánuje na začátek roku 2015.

Globální zájem o vozy SUV neustále roste. V Evropě Edge vyjde vstříc poptávce po velkých, luxusních SUV s impozantním vzhledem. Podíl SUV na celém evropském trhu osobních automobilů vyrostl z 6,5 % v roce 2005 na 11,9 % v roce 2012. Ford předpokládá, že v letech 2013 až 2018 se tržní podíl vozů SUV v Evropě zvýší o 22 %. V Kalifornii, pověstné důrazem na nízkoemisní vozidla, představují pětimístné crossovery střední velikosti 23 % trhu!

Ford Edge Concept zároveň slouží k předvedení pokročilých technických řešení, jako je například automatické parkování s dálkovým ovládáním. Systém plně automatického parkování Fully Assisted Parking Aid se momentálně nachází ve fázi prototypu. Umožňuje zaparkovat vůz stiskem tlačítka, aniž by řidič musel sedět uvnitř. K vyhledání parkovacího místa využívá ultrazvukové senzory a dokáže jak zaparkovat, tak opět z parkovacího místa vyjet.

Ford také zahájil výzkumný projekt, jímž prověřuje možnosti autonomního vyhýbacího manévru. Vůz osazený prototypem nového systému upozorní řidiče na překážku nebo stojící vozidlo v jízdním pruhu. Pokud řidič neprovede žádnou akci směřující k odvrácení nehody, systém převezme kontrolu nad řízením i brzdami a provede vyhýbací manévr sám.

Další novinkou je adaptivní řízení. Ovládání vozu při nízkých rychlostech je díky němu daleko snazší a řidič se s ním cítí jistější ve všech jízdních režimech.