name | autoweek.cz

Ford v Detroitu představuje předobraz Mondea

Ford v Detroitu představuje předobraz Mondea

09.01.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Cílem Fordu je získat s novým modelem Fusion větší podíl na severoamerickém trhu. V rámci strategie One Ford bude i tato modelová řada shodná po celém světě, v tomto případě s evropským modelem Mondeo, který se představí během roku 2012.

Jak už název napovídá, Mondeo mělo být prvním globálním modelem Fordu, shodným po celém světě až na detaily, vynucené legislativou. Nikdy se tak ale nestalo. Situace se změnila až po příchodu Alana Mulallyho. Teprve on prosadil strategii One Ford. Cestu k její realizaci ukázal model Focus.
Nový americký sedan Fusion pro modelový rok 2013 vychází ze stejné platformy jako Ford Mondeo. Nový Ford Fusion se začne prodávat ve druhé polovině letošního roku. Jako nové Mondeo se v Evropě představí během roku 2012 a do prodeje v Evropě přijde v roce 2013. Koncepce platformy umožní i použití pohonu všech kol.
Ford Fusion si za šest let na americkém trhu získal velkou popularitu. Automobilka je přesvědčena, že s přepracovaným modelem pro rok 2013 je schopna dostat se mezi nejprodávanější modely na žhavém trhu sedanů střední velikosti. To je segment, představující 52 % severoamerického trhu s osobními auty. Svou novou stylizací chce Ford Fusion odlákat zákazníky od řadu let nejprodávanějších modelů Toyoty Camry a Hondy Accord i jejich stále úspěšnějšího rivala Nissanu Altima.
Ford s modelem Fusion v roce 2011 zvýšil už třetí rok za sebou objem prodeje - vloni o 13 %. Jenže do tohoto segmentu vstupují i další noví silní konkurenti - Volkswagen se snaží konečně se prosadit s modelem Passat v americké podobě, Hyundai se vloni prosadil s novou Sonatou a Kia s předělanou Optimou. A je tu i nově koncipovaý domácí rival Chevrolet Malibu, představený vloni na jaře.
S prvním sedanem, jenž bude mít různé varianty pohonu, tj. zážehový motor, hybridní pohon využívající spalovací motor a elektromotor a elektropohon s dobíjením, chce Ford přilákat i ty zákazníky, kteří hledají více prostoru, než kolik mohou mít v Chevroletu Volt nebo Toyotě Prius.
Podle hlavního designéra exteriéru vozu Chrise Hamiltona bylo cílem designu nového vozu poskytnout \"vizuální zážitek na vysoké úrovni a přidat emocionální půvab k praktické volbě\". Ford Fusion přichází s novým pojetím tzv. kinetického designu uvedeným vloni na autosalonu ve Frankfurtu konceptem Evos. Překvapující je velká podoba přídě s designem Aston Martinu, tedy značky, která byla donedávna majetkem Fordu.
Design nového Fordu je mnohem působivější a modernější než Camry nebo Malibu. Sportovní profil, hodně vzdálený představám o klasické tříprostorové karoserii, trochu připomíná styl Sonaty. Design museli Fordu uzpůsobit vkusu kupujících z celého světa, tedy nejen z USA, nebo i Evropy, ale také Číny, kdy bude tento vůz rovněž nabídnut. Chris Hamilton ale tvrdí: \"Rozdíl mezi čínskými a severoamerickými kupujícími ale není zase tak velký.\"
V nabídce pro Fusion budou tři hospodárné pohonné jednotky, a to překvapivě jen čtyřválce. Pryč tedy jsou dosud ve Fusionu používané motory V6 3,0 a 3,5 l. Motor o objemu 2,5 l s výkonem 125 kW (170 k), využívaný v jiných modelech Fordu, EcoBoost o objemu 1,6 l a výkonu 130 kW (179 k) a EcoBoost o objemu 2,0 l a výkonem 175 kW (237 k).
Vrátí se Fusion Hybrid opět s motorem pracujícím s Atkinsonovým cyklem ale s objemem zredukovaným z 2,5 na 2,0 l. Jeho výkon má být 135 kW (185 k), podrobnosti o jeho převodném ústrojí dosud nebyly zveřejněny. V nabídce bude i Fusion Energi s elektrickým pohonem a dobíjením. Velikost akumulátoru, dobíjecí doby ani oficiální dojezd automobilka dosud nezveřejnila.
K dispozici pro nový Fusion bude adaptivní Cruise control, výstražný systém při opuštění jízdního pruhu, audiosystém SYNC, aktivní parkovací asistent, systém monitorující slepý úhel BLIS a komunikační systém MyFord Touch II. generace. To jsou na americké poměry systémy dosud dostupné jen u luxusních aut.