name | autoweek.cz

Globální crossover Peugeot 2008

Globální crossover Peugeot 2008

06.01.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Peugeot připravuje auto pro celý svět - malý odolný crossover. Peugeot 2008 bude mít světovou premiéru počátkem března na autosalonu v Ženevě.

 

Jak nám zástupci Peugeotu zdůrazňovali už při představování modelu 301, jednou z cest jak dostat značku ze současných problémů je její internacionalizace. Nové modely by měly být navrhovány tak, aby dokázaly oslovovat kupující po celém světě a po celém světě by se měly i vyrábět. Typickou ukázkou této strategie se stane malý crossover 2008. Na evropské trhy se tento model měl dostat na konci března a v roce 2013 bude následovat zahájení výroby a prodeje v Číně a Latinské Americe. Vyrábět se bude co nejblíž k zákazníkům, nejprve tedy ve Francii v Mylhúzách, pak v Číně ve Wuhanu a později i v brazilském Porto Realu.

Peugeot tento vůz na jaře představil čínskému publiku v Pekingu jako koncept Urban Crossover Concept a posléze jej na pařížském autosalonu ukázal 2008 Concept.

Už vznik tohoto vozu ukazuje na globální pojetí. Na tomto koncepčním voze totiž pracovaly týmy designérských studií Peugeot v Paříži, v Šanghaji a v São Paulu. Vůz nese všechny charakteristické znaky nového stylu značky Peugeot, a to především v předních partiích - mřížce chladiče, nárazníku a tvaru světlometů. Je ale vyšší a působí mohutněji než malý hatchback 208, mj.i díky použití velkých kol.

Půjde o razantní reakci na prodejní úspěch vozu Nissan Juke, který vyprovokoval vznik nových vozů jako jsou Ford EcoSport nebo Opel Mokka/Chevrolet Trax. Podobně jako Juke bude i tento crossover určen především pro mladé kteří se rádi pohybují v městského provozu.

Originalita tohoto vozu vychází ze spojení elegance a propracovanosti hatchbacku, víceúčelovosti SUV a k tomu ještě prostornosti, která je pro tento segment neobvyklá. Městský charakter vozu 2008 vychází z jeho kompaktních rozměrů - v Paříži vystavovaný koncept měl délku 4140 mm a šířku 1740 mm.

Crossover 2008 vychází z modelu 208, tedy platformy PSA PF1, stejné jako kompaktní sedan 301. Pod kapotou konceptu se ukrýval nový tříválcový motor 1,2 l s přímým vstřikováním benzinu a přeplňovaný turbodmychadlem. Motor dosahuje výkonu 81 kW (110 k). Očekávat se dá i výkonnější verze s přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 1,6 THP o 115 kW (156 k), stejně jako turbodiesely 1,6 e-HDi. Peugeot zatím nezveřejnil další technické podrobnosti, nicméně je pravděpodobné, že se bude nabízet i ve verzi HYbrid4, kombinující turbodiesel s elektromotorem.