name | autoweek.cz

Hyundai Genesis v předpremiéře

Hyundai Genesis v předpremiéře

29.10.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality

V předpremiéře byl představen nový sedan Hyundai Genesis s pohonem zadních kol i všech kol HTRAC. Jde o další krok ve snaze korejské značky postavit se Audi, BMW a Mercedesu.

Hyundai ve výzkumném a vývojovém středisku Hyundai Motor Group zástupcům korejských médií v předpremiéře představil nový model Genesis. Účelem novinářské předpremiéry bylo podpořit uvedení modelu Genesis na domácí trh, k němuž dojde ještě před koncem letošního roku. Po světové premiéře v Koreji čeká na zcela nový Genesis během příštího roku debut na hlavních globálních trzích, ředevším v USA, kde slibuje dosažení maximálního zisku, a posléze i do Evropy.

Nová generace modelu Gensis posílí své postavení ve snaze korejské značky postavit se německým prémiovým značkám Audi, BMW a Mercedes-Benz a současně dále zlepšit vnímání značky jako výrobce automobilů vybavených špičkovou technikou.

Projekt nového modelu, realizovaný s celkovou investicí 500 miliard wonů (8,8 miliardy Kč) a jehož vývoj trval čtyři roky, si vytkl za cíl nabídnout náročným zákazníkům prémiový sedan světové třídy s pohonem zadních kol.

Nový Genesis přijde s obdobnými pohonnými jednotkami jako současná generace, tedy zážehovými motory V6 3,8 l a V8 5,0 l.

Zcela nový Genesis dosahuje výrazně lepších výsledků v nárazových testech díky vylepšené struktuře a tuhosti karoserie. Tuhost nosné struktury v krutu a ohybu byla zvýšena rozsáhlejším použitím ultravysokopevnostní oceli, dílů tvářených za tepla, struktur s dvojitým profilem v konstrukci přídě, odolnými přepážkami mezi motorovým prostorem a interiérem a vylepšením podlahových struktur v jejich zadní části a uprostřed vozu.

Nový Genesis slibuje díky vylepšenému zavěšení a použití řady různých nejmodernějších technologií prvotřídní jízdní vlastnosti, komfort a vynikající ovladatelnost. Výrazně zvýšená příčná tuhost zavěšení předních a zadních kol a zlepšené rozložení hmotnosti přispívají ke stabilnímu chování vozu. Použití elektronicky řízených podvozkových asistenčních systémů, jako je systém vyspělého řízení trakce při průjezdu zatáčkou ATCC (Advanced Traction Cornering Control), zvyšuje stabilitu v zatáčkách.

Kromě toho byl poprvé u modelu s variabilním převodem řízení použit elektrický posilovač uložený na hřebenové tyči řízení R-MDPS (Rack-mounted Motor Driven Electric Power Steering). Toto řešení poskytuje vynikající stabilitu ve vysokých rychlostech a přímé reakce na pohyby volantu při nízkých a středních rychlostech.

K doladění charakteristiky podvozku byly využity i rozsáhlé testy na různých místech po celém světě včetně Severní smyčky Nürburgringu.

Nový Genesis se bude poprvé dodávat také se systémem pohonu všech kol Hyundai HTRAC. H symbolizuje příslušnost ke značce Hyundai a TRAC je zkrácená podoba anglického slova Traction (trakce), jež vyjadřuje technické atributy systému pohonu všech kol.

Vyspělý systém HTRAC elektronicky řídí rozdělování točivého momentu mezi kola přední a zadní nápravy v závislosti na stavu vozovky a jízdních podmínkách. Na rozdíl od mechanického systému AWD s omezenými možnostmi rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní kola umožňuje systém Hyundai HTRAC řidiči zvolit si jízdní režim podle individuálních požadavků.

Kromě druhé generace modelové řady Genesis plánuje Hyundai nabízet systém HTRAC i v dalších svých modelech.