name | autoweek.cz

Hyundai Ioniq - tři v jednom

Hyundai Ioniq - tři v jednom

03.03.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Hyundai Motor na Ženevském autosalonu představil novou modelovou řadu Ioniq. Je to první automobilová platforma na světě se třemi verzemi elektrifikovaného pohonu - Ioniq Hybrid, Ioniq Electric a Ioniq Plug-in.
Hyundai Ioniq je prvním modelem na světě, který nabízí tři elektrifikovaná poháněcí ústrojí. Ioniq Hybrid a Ioniq Plug-in jsou vybaveny novým zážehovým čtyřválcem Kappa 1.6 GDI s přímým vstřikováním benzinu, nejvyšší tepelnou účinností ve své třídě (40 %), nejvyšším výkonem 84 kW a maximálním točivým momentem 147 N.m. Tento motor byl přizpůsoben pro hybridní aplikaci a je kombinován s šestirychlostní dvouspojkovou převodovkou.
 
Integrovaný trakční elektromotor, který umožňuje i jízdu v čistě elektrickém režimu, poskytuje nejvyšší výkon 32 kW (43,5 k) a maximální točivý moment 170 N.m. Je napájen akumulátorem Li-Po s kapacitou 1,56 kWh, uloženým pod zadními sedadly. Ioniq Hybrid v kombinaci s motorem 1.6 GDI nabízí nejvyšší celkový výkon hybridní soustavy 103,6 kW (141 k) a točivý moment až 265 N.m.
 
Ioniq Plug-in má akumulátor Li-Po s kapacitou 8,9 kWh, který umožňuje dojezd více než 50 km s čistě elektrickým pohonem. Kombinace elektromotoru o výkonu 45 kW (61 k) a čtyřválce Kappa 1.6 GDI umožňuje dosahovat nejvyššího celkového výkonu hybridní soustavy 103,6 kW (141 k).
 
Ioniq Electric nabízí čistě elektrickou mobilitu díky akumulátoru Li-Po s kapacitou 28 kWh, který umožňuje dojezd více než 250 km. Okamžitě dostupný maximální točivý moment 295 N.m elektromotoru s nejvyšším výkonem 88 kW (120 k) je přenášen prostřednictvím jednostupňového redukčního převodu.
 
Jízdu zpříjemňují nejmodernější prvky z oblasti konektivity, mezi něž patří Android Auto, Apple Car Play a Tom Tom Live Services. Všechny důležité informace pro řidiče jsou zobrazovány na panelu přístrojů tvořeném 7“ displejem TFT.
 
Všechny verze modelové řady Ioniq sdílejí aerodynamickou siluetu se součinitelem aerodynamického odporu Cx = 0,24.
 
Thomas A. Schmid, provozní ředitel společnosti Hyundai Motor Europe, řekl: „Hyundai Motor již prokázal své know-how v oblasti elektrifikovaných pohonů svým průkopnickým elektromobilem ix35 Fuel Cell s palivovými články na vodík a několika modely s hybridními pohony, včetně variant s možností vnějšího nabíjení, prodávanými po celém světě. Nyní představujeme náš první specializovaný model, čímž přebíráme vedoucí postavení jediného výrobce automobilů, který vyrábí vozidla se čtyřmi různými druhy elektrifikovaného pohonu: hybridním, elektrickým, hybridním s možností vnějšího nabíjení a elektrickým s palivovými články na vodík.“