name | autoweek.cz

Hyundai sází na Nošovice, ne na Opel

Hyundai sází na Nošovice, ne na Opel

22.06.2011 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Hyundai si klade za cíl zvýšit do roku 2013 prodej v Evropě o 40 %. Klíčovou roli v tom má hrát Česká republika. Hyundai má totiž v Evropě jasno: namísto převzetí automobilky Opel raději postaví druhou továrnu v Nošovicích.

Podle nejvyššího výkonného představitele společnosti Hyundai Motor Europe Allana Rushfortha (na fotografii z vyhlašování cen AutoBest) chce korejská značka letos svůj prodej v Evropě navýšit o 10 % z loňských 358 284 vozů na hranici 400 000 aut a v roce 2013 hodlá překročit půl milionovou hranici. Dlouhodobý cíl stanovil Rushforth jasně: \"Chceme se zařadit mezi pět nejvýznamnějších evropských výrobců.\" Dokdy chce Hyundai tohoto cíle dosáhnout ale neupřesnil.

Hyundai se letos daří. \"Zatímco evropské trhy se z krize vzpamatovávají pomaleji, než se původně očekávalo, jeho prodej roste mnohem rychleji. Navíc Hyundai nyní uvádí na trh nové velmi konkurenceschopné modely, především i40,\" říká analytik LIG Investment&Securities Park In-woo.

Tomu odpovídá i Rushforthův plán navyšování tržního podílu: \"Předpokládáme, že letos evropský trh poklesne o asi 2,7 % na 13,4 milionu vozů. To nám umožní s prodejem 400 000 aut navýšit tržní podíl nad hranici 3,0 % z loňských 2,6 %, 2,4 % v roce 2009 a 1,8 % z roku 2008. Naším střednědobým cílem je do pěti let, tedy v roce 2015, dosáhnout podílu na evropském trhu 5 %.\"

Rushforth objasnil důvody sebedůvěry jeho společnosti: \" Náš současný vzestup vychází ze dvou klíčových faktorů: organického růstu spojeného s novými produkty a vstupem do nových segmentů. Ale neméně důležitými faktory jsou i povědomost o značce, její image a její posilování. Povědomost o naší značce je v Evropě 20 %, což je takřka poloviční hodnota než u Toyoty. To je jeden z klíčových faktorů našeho dlouhodobého růstu. Jen si představte, čeho bychom dosáhli zvýšením povědomí o značce o další 3 nebo 4 %.\"

Rushforth upřesnil i směřování značky Hyundai. Podle něho se nechce měřit s výrobci zaměřenými na velký objem prodeje, jako jsou Škoda nebo Chevrolet. \"V současné době je naším cílem, s nímž se chceme vyrovnat, Opel. A samozřejmě jako pro každou asijskou značku působící v Evropě i pro nás zůstává měřítkem Toyota,\" upřesňuje.

Hyundai je v současné době třetí nejprodávanější neevropskou značkou v Evropě po Toyotě a Nissanu. Pokud ale vezmeme do úvahy celý koncern Hyundai Kia, pak jeho podíl na trhu EU činí 4,7 %, což je více než Toyota Motor (4,1 %) a dokonce i víc než Daimler (4,6 %).

Hyundai připravuje další posilování své modelové nabídky: \"Jsme uprostřed naší modelové ofenzívy zahrnující 11 nových produktů a derivátů, které přijdou na trh v období od prosince 2010 do konce příštího roku. Jsme mimořádně spokojeni s přijetím našeho středního SUV ix35. Plánovali jsme prodej 35 000 vozů a už jsme na něj obdrželi 100 000 objednávek. Zásadní premiérou letošního roku je uvedení vozů střední třídy i40. V roce 2012 chceme prodat 60 000 sedanů a kombi této řady,\" říká Rushforth.

Rushforth zdůrazňuje, že silné postavení Hyundaie vyplývá z jeho pečlivého sledování požadavků trhu. \"Z našich vloni prodaných vozů bylo 50 % vyrobeno v Evropě a jen 20 % v Koreji, zatímco zbývajících 30 % přišlo z Turecka a Indie. Kompaktní model i30 se vyrábí v Nošovicích, kde se k němu brzy přidá také ix35. Z Koreji dovážíme i40, Santa Fe, ix55, Genesis a Equus. Z Indie přichází minivůz i10 a o produkci malého i20 se dělí Indie a Turecko. Celkově tedy 60 % z vozů prodávaných v Evropě je z evropské produkce.\"

Rushforth rovněž zdůraznil velké plány, jaké má Hyundai s výrobou v Nošovicích. \"Vloni jsme dosáhli využití výrobní kapacity na 90 %. Proč bychom nezvýšili celkovou výrobu přidáním třetí směny ze 200 000 na přibližně 300 000 aut za rok spolu s přijetím 1000 nových pracovníků,\" říká.

Německý šéf Hyundaie Werner Frey k tomu dodal, že se uvažuje o dalším rozšiřování výroby v Nošovicích: \"Pokud poptávka nadále poroste, pak je možné další zvýšení výrobní kapacity ještě před rokem 2015. Máme tam dostatek prostoru a druhou továrnu lze postavit velmi rychle.

 

Zveřejnění plánů růstu Hyundaie vyvolalo velký zájem v Německu. Kohosi napadlo, že by Hyundai své postavení ještě více posílil převzetím Opelu. Ostatně evropské vývojové a výzkumné středisko Hyundaie sídlí na předměstí Rüsselsheimu, což je základna Opelu. Ani do ústředí Hyundai Motor Europe v Offenbachu to není daleko. Představy, že by Opel od GM odkoupil Volkswagen nebo Číňané z BAIC se ukázaly jako naivní, takže proč to nezkusit s Korejci? Zpráva o tom se objevila v německých médiích, ale mluvčí Hyundaie má jasnou odpověď: \"O Opel nemáme zájem. Chceme růst vlastními silami.\"

 

Hyundai Motor Europe se od roku 2012 stane evropskou automobilkou i po formální stránce. S platností od ledna totiž vstoupí v platnost členství této společnosti v Asociaci evropských automobilek ACEA. ACEA se sídlem v Bruselu je organizací sdružující 16 nejvýznamnějších evropských automobilek včetně společností BMW, Daimler, Fiat, Ford of Europe, GM Europe, PSA, Renault či Volkswagen, výrobců nákladních aut ale také Toyoty Motor Europe.