name | autoweek.cz

Hyundai se připravuje k dalšímu útoku

Hyundai se připravuje k dalšímu útoku

11.11.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Při příležitosti představení nové generace vozu Hyundai i10 v Istanbulu nás výkonný šéf Hyundai Motor Europe Allan Rushforth seznámil s nejbližšími plány korejské automobilky.

"Jsme nesmírně hrdí na to, že Hyundai v současné době v Evropě prodává 80 % automobilů v Evropě také vyrobených, a to jak v HAOS v Turecku, tak v HMMC v Nošovicích.

V rozmezí let 2012 až 2018 se postavení závodu HAOS v Izmitu výrazně posílí, takže se v ještě mnohem větší míře se zapojí do dodávek našich vozů pro evropské trhy.

Já osobně jsem ke značce Hyundai nastoupil v roce 2007 a krátce na to začala krize. Byli jsme ale dobře připraveni na řešení problémů, které na evropských trzích nastaly. Novou situaci jsme využili v náš prospěch jako mimořádnou příležitost pro posílení našeho postavení. Velmi rychle jsme dokázali reagovat na měnící se požadavky zákazníků a nabídnout jim za férovou cenu velkou hodnotu. Současně s tím jsme posílili emocionální vnímání naší značky - stali jsme se dobrou značkou, která je zákazníky žádána.

Situace, která nastala před šesti lety, byla velkou příležitostí pro všechny dosáhnout zlepšení a zefektivnění veškerých činností. My jsme tuto šanci využili, ale nechceme se tím uspokojit. 

V roce 2012 začala naše nová produktová ofenziva. Jestliže období let 2007 až 2013 lze označit slovy Fast and Furious (Rychle a zběsile), v následujících 15 měsících přijde další kolo, během něhož chceme k dosaženým hodnotám přidat nový rozměr.

V následujícím období do roku 2017 uvedeme na trh 22 nových modelů, které by nám měli pomoci dále zvýšit prodej našich vozů. Náš plán počítá s organickým růstem. Snažíme se růst pomaleji než v posledních letech.

Velmi důležité pro nás je, že 80 % našich zákazníků k nám za posledních pět let přišlo od jiných značek - Volkswagenu, Renaultu, Toyoty atd. Tyto klienty jsme tedy získali na úkor jiných. Díky tomu je okolo 70 % našich aut v Evropě mladších sedmi let. Naším cílem pro nejbližší období bude tyto zákazníky si udržet, nejen je získávat na úkor jiných. To je samozřejmě mnohem těžší, než lákat novou klientelu.

V našem nástupu před sedmi lety samozřejmě pomohly šrotovací prémie, při nichž mnoho kupujících chtělo nová auta. Dalších pět let pro nás bude fascinujících. Nehodláme utrácet miliardy za kampaně. Chceme zjednodušit vnímání naší značky a zařadit se mezi značky se silným profilem.

U nové generace našich vozů bude pozornost zaměřena na detaily, které rozhodují o úspěchu v těch segmentech, v nichž je největší konkurence. Budeme nabízet mnohem více, než jen dostupnou mobilitu.

Za úspěch nepokládáme jen dosažený objem prodeje, ale především vnímání našich vozů z hlediska kvality, o níž už nikdo nepochybuje. Ale nezlepšila se jen kvalita. Velký pokrok jsme udělali i po stránce designu, zejména po nástupu naší nové designové filosofie Fluidic sculpture, zavedené od roku 2010. S tou jsme se strefili do požadavku evropských zákazníků.

První náznaky toho, co vám nyní slibuji, uvidíte už na jaře na autosalonu v Ženevě, ale skutečný nástup nových modelů přijde zejména v září na autosalonu v Paříži."