name | autoweek.cz

Insignia trochu jinak

Insignia trochu jinak

03.07.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Opel na autosalonu ve Frankfurtu představí čtvrtou karosářskou verzi modelu Insignia. Insignia Country Tourer je crossoverem vycházejícím z kombi Sports Tourer a vybaveným vyspělým systémem pohonu všech kol a podvozkem FlexRide.

Insignia Country Tourer má o 20 mm zvětšenou světlou výšku, mnohé ochranné prvky a standardně dodávaný pohon všech kol. Jde o zajímavou alternativu pro ty, kteří nemají v lásce mohutná SUV, ale chtějí mít odolnější auto schopné překonávat překážky. Opel chce oslovit ty, kteří vyhledávají auta jako je Subaru Outback, ale také Škoda Octavia Scout.

Základem elektronicky ovládaného systému pohonu všech kol 4x4 jsou multilamelová hydraulická spojka systému Haldex a elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál zadní nápravy eLSD (Electronically-controlled Limited Slip Differential). Spojka mění rozdělení točivého momentu mezi nápravy podle okamžitých podmínek od 0 do 100 %, elektronicky ovládaný diferenciál s lamelovou uzávěrkou přebírá stejnou funkci při rozdělování točivého momentu mezi kola zadní nápravy. Pohon 4x4 je kombinován s elektronicky regulovaným adaptivním podvozkem FlexRide.

Motory Opel nabídne na výběr mezi přeplňovaným zážehovým motorem s přímým vstřikováním benzinu SiDi (Spark Ignition Direct Injection) 2,0 Turbo o výkonu 184 kW (250 k)/400 N.m a dva dvoulitrové turbodiesely 2,0 CDTI se 120 kW (163 k)/350 N.m a 2,0 BiTurbo CDTI 143 kW (195 k)/ 350 N.m resp. 380 N.m s funkcí Overboost.

Motory 2,0 CDTI a 2,0 Turbo SiDi motory mohou být kombinovány buď se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou, nebo šestirychlostní samočinnou převodovkou, zatímco motor 2,0 BiTurbo CDTI bude dodáván výhradně se šestirychlostní samočinnou.

Cena začíná na 783 900 Kč za vůz vybavený na úrovni špičkové verze Insignia Cosmo.