name | autoweek.cz

K čemu lokomotivu, stačí Discovery Sport

K čemu lokomotivu, stačí Discovery Sport

24.06.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Land Rover Discovery Sport ve Švýcarsku prokázal své schopnosti, když utáhl vlak o hmotnosti 60x větší než je hmotnost tohoto vozu a přejel s nimi most přes řeku Rýn. Přitom šlo o standardní automobil jen s minimálními úpravami nezbytnými pro zajištění bezpečné jízdy po kolejích.
Land Rover Discovery Sport poháněný turbodieselem Ingenium 200 Tdi o výkonu 132 kW (180 k) a s točivým momentem 430 N.m prokázal neuvěřitelné schopnosti jako tažné vozidlo. Specializovaná firma Aquarius Railroad Technologies pouze doplnila vodicí kolečka, aby byla zajištěna bezpečnost a vyloučení sjetí vozu z kolejí, byl zapojen do vlaku sestávajícího ze tří vagonů o celkové hmotnosti 108 t, rovnající se hmotnosti letadla Boeing 757.
 
Discovery Sport se se zapojenými vagony nejen rozjel, ale přejel s nimi dokonce 285 m dlouhý most Hemishofen 26 m nad řekou Rýn. Celkem souprava ujela 10 km. Přitom je homologován pro maximální hmotnost přívěsu 2500 kg. Při tažení vlaku v polosamočinném režimu využil standardní elektronické asistenční systémy Terrain Response, Tow Assist, Tow Hitch Assist a All Terrain Progress Control (ATPC), které samočinně řídily výkon motoru a brzdy.
 
Pohonná jednotka zůstala nezměněna. Neuvěřitelné schopnosti tažení byly dosaženy bez potřeby použít redukční převodovku, pouze s využitím standardní devítirychlostní samočinné převodovky ZF, která v součinnosti se systémem Terrain Response zajistila potřebné záběrové schopnosti. V průběhu jízdy byl tlačítkem připojen i systém ATPC pro maximalizaci trakce a nastavení rychlosti jízdy tím, že pracoval v podstatě jako tempomat pro nízké rychlosti.
 
Průběh jízdy najdete na https://www.youtube.com/watch?v=l8rQEQAeET8&feature=youtu.be.