name | autoweek.cz

K výročí nové Porsche 911 Turbo

K výročí nové Porsche 911 Turbo

13.05.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Ke 50. narozeninám modelu 911 si Porsche novou generaci variant 911 Turbo a Turbo S představující technologický a dynamický vrchol celé modelové řady 911. Na český trh je společnost Porsche Inter Auto CZ uvede v září 2013.

Nové Porsche 911 Turbo může být použito automobil pro každodenní užití i jako okruhový závodní automobil. Přináší nový systém pohonu všech kol, aktivní řízení zadní nápravy, adaptivní aerodynamiku, poprvé systém aktivních stabilizátorů PDCC a samozřejmě plochý šestiválec s dvojitým přeplňováním.

Přeplňovaný šestiválcový motor o objemu 3,8 l s přímým vstřikováním a dvojicí turbodmychadel s variabilní geometrií lopatek. Výkon je 383 kW (520 k) v základní verzi a 412 kW (560 k) ve variantě S. Oba jsou spojeny výhradně se sedmirychlostní dvouspojkovou převodovkou PDK a funkcí start/stop. Společně s novým systémem řízení teploty se u obou verzí podařilo snížit spotřebu paliva v evropském cyklu NEFZ na 9,7 l/100 km. Důležitou roli přitom hraje také použití nové lehké karoserie a vylepšená aerodynamika.

Nový systém pohonu všech kol PTM s elektrohydraulicky ovládanou vícelamelovou spojkou je vybaven novým vodním chlazením, takže k předním kolům se v případě potřeby dostane ještě více točivého momentu.

Systém řízení zadní nápravy se skládá ze dvou elektromechanických aktivních členů namísto běžných pevných ramen u zavěšení pravého i levého kola. Zadní kola se mohou podle rychlosti jízdy natáčet až do úhlu 2,8º. Při rychlosti do 50 km/h když jsou přední kola natočena systém natočí zadní kola do opačného směru. To vyvolá efekt, jako kdyby se zkrátil rozvor o 250 mm. Při rychlosti nad 80 km/h systém natáčí zadní kola ve stejném směru jako přední. Tím se virtuálně prodlouží rozvor o 500 mm a vůz získá větší stabilitu.

Porsche u nového 911 Turbo poprvé představuje systém aktivní aerodynamiky. Ten sestává z předního spoileru, jehož segmenty mohou být pneumaticky prodlouženy do tří poloh, a výsuvného zadního křídla se třemi polohami nastavení. Díky těmto prvkům je možné upravit aerodynamiku buď pro optimální účinnost nebo dynamický výkon.

Pro 911 Turbo S je součástí standardní výbavy paket Sport Chrono Plus, aktivní uložení motoru a keramické brzdy PCCB, pro verzi 911 Turbo jsou tyto prvky připraveny v rámci výbavy na přání.

Nové Porsche 911 Turbo má určenu cenu 162 055 € a verze Turbo S bude k dostání za cenu 195 256 € včetně DPH a výbavou pro danou zemi.