name | autoweek.cz

Konečně nová krev pro Alfu Romeo

Konečně nová krev pro Alfu Romeo

25.06.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Společně s otevřením rekonstruované podoby značkového muzea Alfa Romeo v Arese u Milána konečně po mnoha letech představila dlouho očekávaný nový model. Nový sedan střední třídy Giulia byl předveden rovnou ve své nejvýkonnější verzi Quadrifoglio. A ta opravdu stojí za to.
Pokud nebudeme počítat krásnou 4C, určenou ale jen pro pár opravdových nadšenců, pak naposledy Alfa Romeo uvedla nový model v roce 2011 - tehdy to byla Giulietta. Od té doby legendární značce padá prodej až k hranici smysluplnosti další existence. Nová Giulia by ale měla všechno změnit. Měla by k Alfě vrátit emoce. Snad proto Alfa Romeo přichází rovnou s tím nejlepším.
 
Všechno nové
Nová Alfa Romeo Giulia (toto označení sedanů střední třídy se v Miláně používalo už v letech 1961 až 1978) je hned několikanásobnou premiérou - nejen proto, že se na ní čekalo tak dlouho, ale také je prvním modelem navrhovaným už s vědomím, že je určen i k návratu na severoamerické trhy, které opustila v roce 1995.
 
Především ale jde o první vůz vytvořený v novém stylu designu značky. Z toho posledního hlediska by budoucnost Alfy Romeo měla vypadat velmi nadějně. Jako doklad významu této novinky se na voze poprvé objevuje i nové logo automobilky.
 
Základem vozu je zcela nová platforma vyvinutá vlastními silami Alfa Romeo označovaná Giorgio.
 
Vyšší výkon než konkurence
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio má pod kapotou hodně sportovní srdce - celohliníkový V6 3,0 twin-turbo převzatý od Maserati (ale vyvinutý u Ferrari) o výkonu 375 kW (510 k). Takovým výkonem nedisponuje žádný z německých konkurentů v této třídě. Přitom by spotřeba neměla být přehnaně vysoká, protože motor je vybaven deaktivací válců (jak tento systém funguje u šestiválce, ale zatím automobilka neuvedla).
 
Motor je uložen vpředu podélně a pohání zadní kola, ale Alfa uvádí, že bude i verze s pohonem všech kol. Pohon zadních kol je přes samosvorný diferenciál se dvěma elektronicky ovládanými spojkami systému rozdělování točivého momentu Torque Vectoring umožňující nezávisle řídit otáčky každého z kol pro optimalizaci záběrových schopností na kluzkém povrchu bez potřeby zásahu ESC. Systém brzd je elektromechanický pro rychlejší reakci brzd, takže Alfa slibuje rekordně krátké brzdné vzdálenosti.
 
Maximální odlehčení
Zavěšení předních i zadních kol je zcela nové, upevněné v pomocných rámech. Vpředu najdeme nově konstruované dvojité lichoběžníky, zatímco zadní náprava je víceprvková označovaná jako Alfalink. Většina prvků závěsů je vyrobena z hliníku. Spojovací hřídel k zadním poháněným kolům je vyroben z uhlíkového kompozitu. Pro úsporu hmotnosti najdeme uhlíkové kompozity i na karoserii (kapota motoru, střecha, spoiler na zádi, rámy sedadel), zatímco jiné (blatníky, dveře) jsou z hliníku. Výsledkem je nízká pohotovostní hmotnost 1525 kg.

Vůz má ideální rozložení hmotnosti 50/50 % a navíc je hmota soustředěna co nejblíže středové osy vozu. Giulia je vybavena možností volby jízdních režimů Alfa DNA ze čtyř - Dynamic, Natural, Advanced Efficient a Racing. Elektronika ovládá dokonce i sklon předního spliteru aby vyvozoval optimální přítlak na přední kola podle rychlosti jízdy.
 
Kdy vyjede?
Do prodeje nová Alfa Romeo Giulia přijde nejdřív v roce 2016. Kdy přijdou do prodeje základní verze se zážehovými a vznětovými motory, ani kdy bude skutečně varianta s pohonem všech kol nelze zatím ani odhadovat.
 
V průběhu let 2016 až 2018 by se podle oficiální informace mělo objevit sedm nových modelů značky Alfa Romeo - počátkem roku 2017 první SUV a poté ještě velký sedan, kompaktní model, nástupce malého modelu MiTo a další verze 4C. Jenže tomu dnes věří opravdu jen málokdo.
 
Koncern FCA do znovuoživení Alfy Romeo investuje 5 miliard eur s cílem dosáhnout do roku 2018 roční produkce 400 000 vozů. Vloni Alfa dodala 70 000 aut.