name | autoweek.cz

Rebelující Mercedes-Benz CLA

Rebelující Mercedes-Benz CLA

14.01.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Spojení slov rebel a Mercedes-Benz moc nejde dohromady. Jenže právě označení Rebel styl Mercedes-Benz používá k popisu základní úrovně svého nového sedanu CLA. Rebelující je i tím, že používá pohon předních kol.

Nový řízný kompaktní sedan se poprvé objevil v předvečer letošního detroitského autosalonu na speciální prezentaci, třebaže svou oficiální premiéru bude mít až na Týdnu módy Mercedesu Benz v Berlíně od 15. do 18. ledna. Rebelující? Snad. Určitě ale stylový s designem vycházejícím z konceptu CSC (Concept Style Coupé) představeného na jaře 2012.

Třída CLA přenáší frajerský typ sedanu, který se poprvé objevil v podobě Mercedesu-Benz CLS, do menšího měřítka. Jeho základem je nosná struktura MFA, která základem nového hatchbacku třídy A. Je to efektní automobil, a to zejména se sportovními doplňky nabízenými jako doplňkovou výbavu, a přitom je současně vysoce efektivní se součinitelem aerodynamického odporu cx pouhých 0,23 (například hodnota součinitele cx u etalonu nízké spotřeby Toyoty Prius je 0,25). U verze CLA180 BlueEfficiency dokonce jen 0,22.

Dostupný bude buď s pohonem předních nebo všech kol. Mercedes-Benz u tohoto modelu použil modernizovanou verzi svého systém 4Matic, jež má plně proměnné rozdělení točivého momentu.

Předvedenou verzi CLA250 pohání přeplňovaný řadový čtyřválec o objemu 2,0 l o výkonu 153 kW (208 k) a s točivým momentem 350 N.m. Motor je spojen výhradně se sedmirychlostní převodovkou s dvojitou spojkou. Standardní CLA250 jezdí na 17'' litých kolech, zatímco modely s doplňkovou sportovní výbavou mají 18'' pětipaprsková kola.

Verzi CLA180 bude pohánět přeplňovaný zážehový motor 1,6 l o 88 kW (120 k) se 200 N.m. Ve verzi CLA180 BlueEfficiency jeho spotřeba klesne až na 5,0 l/100 km. Dalšími verzemi jsou CLA200 s výkonnější verzí přeplňovaného čtyřválce 1,6 l o 113 kW (154 k) a 250 N.m a jediný turbodiesel CLA220 CDI s motorem 2,2 l o 123 kW (167 k) a 350 N.m se spotřebou jen 4,2 l nafty/100 km. Pro evropské trhy bude určitě nabídka motorů, především vznětových, určitě mnohem větší.

Pokud jde o interiér modelu CLA, příliš se neliší od toho, co běžně vídáme v modelech Mercedesu-Benz, ale nevypadá špatně. Antracitové obložení je standardem, třebaže k dispozici je rovněž hliníkové nebo některé typy dřevěného obložení. Základní modely používají 5,8'' multimediální displej, pro systém informací a zábavy Command je však k dispozici i 7'' obrazovka. A stejně jako u všech nových výrobků Mercedesu-Benz je standardem připojení do cloudu MBrace2. K dispozici je spousta prémiových volitelných prvků včetně vyhřívaných sedadel, ozvučení, dvouzónové klimatizace a satelitního rozhlasu.

V Evropě je už možné vozy řady CLA objednávat, ale oficiálně prodej začne v dubnu, pouze CLA180 BlueEfficiency bude k dispozici až od června. Vyrábí se v maďarském Kecskemétu.