name | autoweek.cz

Nadějný sedan Citroën C-Elysée

Nadějný sedan Citroën C-Elysée

10.11.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality

V rekonstruované Sokolovně v Průhonicích Citroën uvedl na český trh sedan C-Elysée, globální prostorné pohodlné auto, které má čím oslovit i české zákazníky. K velké užitné hodnotě přidává mimořádně přitažlivou cenu.

 

Nový vůz představil ředitel Citroënu ČR Sébastien Vandelle: "Proč přichází Citroën s tímto vozem? Jeho cílem je urychlit rozvoj značky zejména mimo Evropu. Proto je to sedan, neboť nejméně 30 % kupujících volí tento typ karoserie a podíl tohoto typu karoserie roste rychleji než hatchbacků. Jde o globální vůz, solidní a robustní. Přitom plně odpovídá i požadavkům a potřebám českých zákazníků, kteří mají rádi auta s velkým zavazadlovým prostorem i prostorem na zadních sedadlech, robustní a odolné vozy zvládající nekvalitní silnice, zvláště při stavu dálnice D1. Také se rádi ukazují, takže je může zaujmout i design tohoto vozu. Hlavně ale Češi chtějí auto za výbornou cenu a v tomto ohledu je s C-Elysée příjemně překvapíme."

Citroën u modelu C-Elysée přichází se zcela novou filosofií. Jde o auto, u něhož pořizovací cena hraje významnou roli, ale přitom se neslevuje z technické úrovně a kvality zpracování. Souběžně s C-Elysée přichází i po technické stránce identický Peugeot 301. Obě značky ale budou sázet na odlišné prodejní strategie. Zásadním rozdílem je i to, že Citroën C-Elysée se bude prodávat také ve Francii, zatímco Peugeot 301 nikoliv.

Citroën chce těchto vozů po světě prodat nejméně 30 000 kusů, v České republice by to mělo být okolo 500 vozů za rok. Kupovat by jej měli především rodiny střední třídy hledající auta s velkou užitnou hodnotou přitom pro ně auto představuje velkou investici. Zaujmout by ale mělo i chalupáře, stejně jako fleetovou klientelu - firmy hledající velká pohodlná služební auta, půjčovny a taxislužby.

Citroën C-Elysée vznikl z platformy PSA PF1 (jako např. Citroën C3) ale má podstatně delší rozvor náprav i rozchod kol. Vnitřní prostor je na úrovni sedanů vyšší kategorie, což zaujme především na zadních sedadlech. Cestující vzadu mají dostatek místa pro nohy, a to jak do šířky, tak do délky. Velikost kabiny přitom není na úkor zavazadlového prostoru, který má objem 506 l.

Citroën C-Elysée byl koncipován tak, aby byl schopen odolávat nepříznivým provozním podmínkám i velkému počtu ujetých kilometrů. Proto má tento vůz velkou světlou výšku (138-142 mm), silnější ochranu pod kapotou (např. upravené sání vzduchu eliminující vodu) a zesílené prvky karoserie. Na voze je také velké množství šroubových spojů, což zabraňuje uvolňování a usnadňuje opravy. Na voze byly použity i speciální materiály odolávající velké zimě, např. zdvojené těsnění oken. Vůz je také vybaven náhradním kolem.

Všechny tyto úpravy zaručují Citroënu C-Elysée vysokou odolnost. Během testů bylo najeto více než 4 miliony km po celém světě, a to za všech možných podmínek (zima, prach, nekvalitní silnice,…). Tento vůz, který vznikl v designérských studiích ve Francii, se vyrábí ve španělském městě Vigo.

Spolu s modelem C-Elysée Citroën uvádí první z nové generace zážehových motorů EB2 - VTi 72 PureTech v podobě speciálně přizpůsobené podmínkám a palivům v cílových zemích pro tento vůz. Tento dvanáctiventilový tříválec byl současně konstruován už s výhledem na splnění Euro VI (v roce 2014). Má proměnlivé časování sacích i výfukových ventilů. Technickou zajímavostí je použití pohonu vačkových hřídelů řemenem, který se pohybuje v olejovém prostředí jako řetěz, i když se v oleji nebrodí. Životnost tohoto řemenu je 10 let nebo 180 000 km. Tento motor má oproti čtyřválci hmotnost sníženou o 25 % a emise CO2 menší rovněž o 25 %, přičemž je má dokonce nižší i než motor Toyota používaný v minivoze C1.

Řadu zážehových motorů doplňuje nový motor VTi 115, upravený z dosavadního motoru 1,6 l doplněním proměnlivého časování sání. A samozřejmě je k dispozici i osvědčený turbodiesel HDi 92.

Na český trh Citroën C-Elysée přichází s více než zajímavou akční cenovou nabídkou. Základní verze Attraction 1,2 VTi 72 je za 220 000 Kč, což zahrnuje i rozšířenou pětiletou záruku a do konce roku i zimní pneumatiky zdarma. Za tuto cenu jsou ve výbavě čelní a boční airbagy, ESP, palubní počítač, centrální zamykání a elektricky ovládaná přední okna. U Citroënu předpokládají největší zájem o verzi Tendance VTi 72, kombinující přitažlivou cenu 250 000 Kč s bohatou výbavou zahrnující mj. i klimatizaci, rádio s přehrávačem CD/MP3, asymetricky sklopené zadní sedadlo atd. V případě využití financování od Citroën Financial Services lze získat navíc slevu ve výši až 40 000 Kč.