name | autoweek.cz

Návrat značky Praga? Jen podle jména

Návrat značky Praga? Jen podle jména

28.06.2011 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Nad informací o novém osobním autě značky Praga se leckterý pamětník zaraduje. Jenže nové závodní auto Praga R4 nemá s pražskou automobilkou nic společného. Jméno mu dal vývozce zbraní Praga Export a vyrábí jej na Slovensku závodní tým race4Slovakia.

V závodech nizozemského amatérského šampionátu vozů GT se objevily dva automobily Praga R4. Praga Export o nich uvádí, že jde o nová auta vlastní konstrukce s nimiž světoznámá značka Praga vstupuje na pole osobních automobilů. Skutečnost je ale zcela jiná.

Praga R4 je modernizovanou verzí slovenského auta K1 Attack konstruktéra Dicka Kvetňanského. Kvetňanský se narodil ve Washingtonu v USA, ale vystudoval v Bratislavě. V roce 1991 založil firmu K1 Styling&Tuning.

V roce 2000 společně se slovenským konstruktérem Jurajem Mitrou založili firmu Attack. Jejich vůz se v Devínskej Novej Vsi začal vyrábět od roku 2002 nejprve jako stavebnice s laminátovou karoserií. Od roku se pod jménem K1 Attack dodává i jako celek. V roce 2010 Kvetňanský a Mitra v závodním týmu race4Slovakia představili zcela nový závodní vůz R4 vycházející ze stejného konstrukčního základu, ale používající konstrukční prvky z uhlíkových vláken.

Ve verzi Praga R4 je osmiválcový motor 3,2 l sestavený ze dvou motocyklových čtyřválců Kawasaki Hayabusa. Výkon je okolo 380 kW. Převodovka Quaife je šestirychlostní se sekvenčním řazením. Hmotnost vozu je 790 kg. Základem konstrukce je britský vůz Radical, z něhož byl převzat rám, prvky zavěšení a ochranný rám. Na tom je nová karoserie z uhlíkového kompozitu.

 

Tisková zpráva, 28. 6. 2011

Praga představila na závodech v belgickém SPA nový vůz

V novém závodním voze značky Praga (Praga R4) o víkendu na závodech super rychlých speciálů v belgickém SPA závodil jako jezdec týmu Race 4 Praga Daniel Landa. Závody v rámci seriálu Dutch Supercar Challenge GT proběhly ve dnech 25. a 26. 6. 2011.

V týmu Race 4 Praga na závodech ve SPA s Danielem Landou nastoupil Josef Peták, další posádku závodící ve voze Praga R4 tvořili Dick Květňanský s Martinem Sedlákem a v Pragovce závodil také Berry Van Elk. V prvním závodě se z Pragovek nejlépe umístil Berry Van Elk a to na 3. místě. Další závod s účastí vozů značky Praga proběhne o víkendu 16. 7. - 17. 7. v belgickém Zolder.

Závody Dutch Supercar Challenge se konaly na okruhu Spa-Francorchamps v Belgii. Délka okruhu přesahuje 7 kilometrů, rekord – nejrychleji zajeté kolo – zde drží již od roku 2002 Michael Schumacher.

S vozem Praga R4, zcela novým vozidlem vlastní konstrukce, opět tradiční a světoznámá značka Praga vstupuje na pole osobních automobilů. Vůz pohání osmiválcový motor o výkonu 520 koní přes 6ti stupňovou sekvenční převodovku a zadní nápravu. Díky masivnímu použití karbonu je celková hmotnost vozidla přibližně 800 kg. Hlavní předností Pragy R4 jsou skvělé aerodynamické vlastnosti. Praga R4 vyvolala v paddocku obrovský zájem, také díky svému nezaměnitelnému designu, jehož tvůrcem je Riccardo Pelizzato.

Více informací vám poskytne:

Sandra Šándorová

Praga-Export s.r.o.