name | autoweek.cz
Nick Reilly dorazil s elektromobilem Opel Ampera na ženevský autosalon
02.03.2010 | Antonín Matějka | Aktuality
Před startem dlouhé jízdy z Rüsselsheimu do Ženevy byla sada li-ion akumulátorů Opelu Ampera o kapacitě 16 kWh plně nabita na nové dobíjecí stanici přímo v areálu automobilky Opel. Během první části cesty, kdy vůz řídil Gherardo Corsini, ředitel automobilky Opel odpovědný za implementaci elektromobilů, se o pohon starala pouze elektřina. Po ujetí asi 60 km, poblíž německého Heidelbergu, se aktivoval palubní generátor poháněný malým zážehovým motorem. Generátor pak dodával elektřinu trakčnímu motory Ampery až do cíle cesty v Ženevě. Tam byl vůz napojen přes běžnou zásuvku na standardní elektrickou síť a jeho akumulátory znovu plně dobity.
„Protože podle dlouhodobých průzkumů asi 80 procent řidičů neujede denně více než 60 kilometrů, bude spíše výjimkou než pravidlem, aby se jim aktivoval dobíjecí generátor. My jsme si ale ověřili, že Opel Ampera dokáže bez nejmenších problémů překonat i mnohem delší vzdálenosti,“ prohlásil Nick Reilly po příjezdu na ženevské výstaviště Palexpo. „Pozitivní výsledky testu prokázaly, že jsme na dobré cestě k vytyčenému cíli, totiž zavedení Opelu Ampera do sériové produkce už koncem příštího roku. Před rokem jsme v Ženevě předvedli design sériového modelu, letos prezentujeme první prototyp Opelu Ampera připravený pro sériovou výrobu.”
Jízda elektromobilu Opel Ampera do Ženevy byla klidná i zábavná – extrémně tichý trakční elektromobil o výkonu 110 kW/150 k disponuje totiž prakticky od nulových otáček točivým momentem 370 Nm, díky čemuž Ampera dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h během pouhých 9 sekund a její maximální rychlost činí 161 km/h.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz