name | autoweek.cz

Nová DS 5: zosobnění značky

Nová DS 5: zosobnění značky

16.02.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality

DS 5 je prvním novým vozem samostatné značky DS. Má veškeré atributy současných i budoucích vozů DS: avantgardní styl, dynamiku, eleganci, důraz na detaily a hi-tech techniku.
K prvkům, jež proslavily jeho předchůdkyni, jako je nezařaditelný tvar, design exteriéru a nevšední interiér, nová DS 5 přidává propracovaná masku chladiče s logem DS, světlomety Xenon Full LED, dotykový displej nejnovější generace a výkonné motory.
 
Kabina připomíná kokpit letadla se stropem rozděleným do tří světelných šachet, které ve voze ve dne i v noci vytvářejí osobitou atmosféru. Prostor řidiče byl koncipován tak, aby ho obklopoval. Hlavní ovladače jsou soustředěny na dvou středových konzolích - jedné nízké a jedné ve stropě. Barevný dotykový displej, který se u nové DS 5 objevuje poprvé, poskytuje přístup ke všem funkcím vozu - od navigace po hudbu - a zjednodušuje ergonomii kabiny, takže například na středové konzoli je o 12 tlačítek méně. Displej nabízí i funkci New Mirror Screen, tedy možnost duplikace displeje chytrého telefonu pro snadné a bezpečné používání jeho aplikací.
 
Péče o detail se projevuje i použitím pravých materiálů, jako jsou hliník na klikách, kov na hlavici řadicí páky nebo kůže. Nová DS je navíc jeden z mála vozů, které nabízejí tři typy kůže, především kůži Nappa a kůži semi-anilin, která se v automobilech používá jen zřídkakdy. Pětina prodaných vozů DS 5 má čalounění z kůže semi-anilín ve verzi Bracelet de montre.
 
Nabídka výbavy slibuje další komfort: sedadla s masážní funkcí s možností uložení nastavení do paměti, hands free nastupování a startování, doprovodné osvětlení interiéru, dvouzónová automatická klimatizace, HiFi systém Denon atd.
 
Nová DS 5 je vybavena nejnovějšími motory skupiny PSA. Zákazník bude mít na výběr šest silných motorů splňujících emisní normu Euro 6 v rozsahu výkonů 88 až 154 kW (120–210 k) a točivým momentem od 240 po 400 N.m, které jsou velmi hospodárné (v případě zážehových motorů je spotřeba 3,8 - 4,3 l/100 km). Na výběr je šestirychlostní přímo řazená nebo automatizovaná převodovka EAT6. Verze Hybride 4×4, spojující turbodiesel HDi, pohánějícím přední kola, s  elektrickým pohonem zadních kol, má spotřebu 3,5 l/100 km, takže emise CO2 jsou 90 g/km.
 
V nabídce asistenčních systémů jsou sledování mrtvého úhlu, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, automatické přepínání dálkových světel, natáčecí světlomety s funkcí přisvícení do zatáček, které optimalizují osvětlení, asistent pro rozjezd ve svahu, inteligentní protiprokluzový systém, zadní parkovací kamera a head-up displej.
 
„Nová DS 5 je víc než jen nový vůz. Je to DS, která odstartovala identitu naší značky 60 let po zrození původní DS. Od ní přebírá veškeré DNA a především nám umožňuje potvrdit náš cíl: zařadit se mezi nejluxusnější francouzskou kvalitu!“ říká generální ředitel značky DS Yves Bonnefont.
 
Nová DS 5 se poprvé představí na ženevském autosalonu 2015 a do prodeje se v Evropě dostane v červnu 2015.