name | autoweek.cz

Nová generace Hyundai i20

Nová generace Hyundai i20

16.10.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Třetí vůz představený v rámci iniciativy Product Momentum 2017, pětimístný Hyundai i20, byl navržen a zkonstruován v Evropě a bude pro evropské trhy vyráběn v Turecku.

Hyundai Motor Europe chce novou generací modelu i20 navázat na své úspěšné působení v segmentu malých vozů, v němž od roku 2002 prodala téměř jeden milion vozů. Původní i20, představený v roce 2008 jako nástupceúspěšného modelu Getz, se díky své popularitě stal jedním z nejprodávanějších vozů Hyundai v Evropě. Nová generace chce oslovit ještě širší oikruh zákazníků, podpořit pozitivní vnímání značky Hyundai a potvrdit její strategické zaměření na Evropu.

 

Druhá generace i20 byla navržena a vyvinuta v Evropě. Potřebám evropských zákazníků vychází vstříc vnitřním prostorem, technicky vyspělými a komfortními prvky a čistým designem. Nová generace i20 znamená, že během uplynulých pěti let prošel generační obměnou každý model Hyundai prodávaný v Evropě. Nová generace i20 měla premiéru na Pařížském autosalonu 2014 a během října 2014 bude zahájena její výroba. Zahájení prodeje v Evropě je plánováno na listopad 2014.

 

Sportovnějším stylem, prostornějším interiérem a nabídkou špičkové techniky se nový Hyundai i20 postaví tvrdé konkurenci nové generace Škody Fabia, modernizovaného Volkswagenu Polo a osvědčeným bestsellerům tohoto segmentu Fordu Fiesta či Peugeotu 208.

 

Nová generace i20 byla navržena v evropském designérském centru Hyundai Motor v Rüsselsheimu. Je delší, nižší a širší než předchůdce a má prostornější interiér. Rozvor vozu, postaveného na nové platformě, byl prodloužen o 45 mm na 2570 mm. Díky tomu bylo možné vytvořit více prostoru pro cestující - největší v segmentu. Nová generace i20 je plnohodnotným pětimístným vozem s objemem zavazadlového prostoru 326 l.

 

Hyundai poprvé v segmentu malých vozů nabízí mj. parkovací senzory vpředu a vzadu, vyhřívaný volant, statická světla pro odbočování, automatický systém odmlžování nebo asistent pro jízdu v jízdním pruhu. Panoramatické střešní okno je výklopné a posuvné.

 

Nová generace i20 bude nabízena s výběrem tří zážehových motorů Hyundai Kappa a dvou vznětových motorů U-II, převzaté z předchozí generace i20 s řadou vylepšení v oblasti provozních vlastností a emisí, které nyní splňují požadavky emisní normy Euro 6. Zážehový motor 1,4 l je zcela nový. V roce 2015 rozšíří nabídku nový zážehový motor Kappa 1,0 T-GDI. Jedná se o prvního zástupce nové generace menších zážehových motorů s přeplňováním turbodmychadlem. Motor 1,0 T-GDI byl vyvinut v Evropském technickém středisku Hyundai v Rüsselsheimu.

 

Rozsáhlé použití lehkých vysokopevnostních ocelí v konstrukci skeletu karoserie přineslo snížení hmotnosti. Navzdory větším vnějším rozměrům karoserie se nová generace stále řadí mezi nejlehčí vozy ve svém segmentu. Kromě toho bylo dosaženo výrazného zvýšení torzní tuhosti, snížení vibrací za jízdy a zlepšení jízdních vlastností a ovladatelnosti.

 

Nová generace i20 je třetím vozem, představeným v rámci iniciativy Product Momentum 2017, která počítá s uvedením 22 nových modelů a derivátů v Evropě do roku 2017. Nové produkty a nové technologie prohloubí strategii regionalizace designu, konstrukce a výroby vozů Hyundai pro Evropu, v Evropě.

 

Hyundai i20 se představil na autosalonu v Paříži. Výrobu vozů nové generace i20 bude zajišťovat nedávno rozšířený závod Hyundai Assan Otomotiv Sanayi (HAOS) v tureckém Izmitu.