name | autoweek.cz

Nová generace modelu Hyundai i30 má vysoký cíl

Nová generace modelu Hyundai i30 má vysoký cíl

02.02.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Nová generace modelu Hyundai i30 přišla 1. února 2012 na český trh s ambicí stát se nejprodávanějším vozem v České republice.

Hyundai chce v letošním roce pokračovat v agresivní strategii dobývání tržního podílu. Plně se to týká i Evropy. Cílem Hyundaie je v Evropě navýšit objem prodeje o 15,4 % a dosáhnout úroveň 465 000 prodaných vozů. Vloni Hyundai dosáhl navýšení prodeje o 11,5 % na 398 129 vozů. Prodej v Evropě představuje pro Hyundai okolo desetiny celkového globálního prodeje.
Finanční šéf Hyundaie Lee Won-hee tvrdí, že v Evropě bude ještě nějaký čas pokračovat cenová válka, což postihne především evropské značky: \"Věříme, že složitá situace v Evropě nám poskytne příležitost zvýšit náš tržní podíl.\"
Klíčovou roli v plánu růstu v Evropě budou mít modely i30 a i40. Sedan a kombi střední třídy se představily už vloni. Rovněž vloni si na autosalonu ve Frankfurtu odbyla výstavní premiéru nová generace kompaktního hatchbacku i30, který se vyrábí v Nošovicích.
Výrobní závod v Nošovicích, kde se kromě nové i30 vyrábí také modely i30 cw, ix20 a ix35, zavedl od září třísměnný provoz a v loňském roce zde bylo vyrobeno přes 251 000 osobních automobilů. Výroba nového modelu i30 zabere 30% výrobní kapacity, což znamená, že se v Nošovicích vyrobí přibližně 100 000 vozů tohoto modelu ročně.
Nyní Hyundai uvedl i30 na český trh. Vzhledem k velkým ambicím, jaké s tímto modelem má, se tak děje překvapivě bez zveřejnění technických podrobností o tomto voze ale i bez větší marketingové podpory, jaká by se dala očekávat u nejdůležitějšího modelu značky na trhu země, v níž se tento vůz vyrábí.
Hyundai i30 slibuje špičkovou kvalitu, moderní design a využití nejmodernější techniky. Pro Hyundai je hlavním představitelem konceptu tzv. \"moderní prémiovosti\", jehož cílem je nabídnout kupujícím masově vyráběných vozů takové prvky výbavy. Ty byly podle Hyundaie dosud dostupné jen pro vyšší segmenty, jenže s tím by se ve většině případů dalo polemizovat. Hyundai totiž například uvádí tyto technologie:
-  xenonové hlavní světlomety se systémem AFLS natáčejícím světelný paprsek
- LED technologie pro denní svícení
- panoramatickou skleněnou střechu
- řízení flex steer umožňující individuálně si nastavit tuhost řízení
- navigaci se 7\" dotykovým displejem a parkovací kamerou na zádi
- spouštění pomocí tlačítka a tzv. \"chytrého klíče\" (smart key)
- elektrickou parkovací brzdu
Nový Hyundai i30 se bude dodávat se šesti různými motory: třemi zážehovými 1,4i/73 kW (100 k), 1,6i/88 kW (120 k) a 1,6 GDI/99 kW (135 k) a třemi turbodiesely 1,4 CRDi/66 kW (90 k), 1,6 CRDi VGT/81 kW (110 k) a 1,6 CRDi VGT/94 kW (128 k). Převodovky mohou být přímo řazené šestirychlostní, u motorů o objemu 1,6 litru i šestirychlostní samočinná převodovka.
Základní rozměry: délka 4300 mm, šířka 1780 mm, výška 1470 mm, rozvor náprav 2650 mm. Zavazadlový prostor má základní objem 378 l, po sklopení zadních sedadel až na 1316 l s ideálně rovnou podlahou.
Nový Hyundai i30 ve standardní výbavě nabízí šest airbagů, stabilizační a protiprokluzový systém a elektricky ovládaná okna i zrcátka. Cena nové generace i30 začíná na 289 990 Kč a zahrnuje komplexní pětiletou záruku a Program permanentní mobility. Pro pojištění vozu je možné využít Hyundai pojištění nabízející povinné ručení zdarma, nulovou spoluúčast a atraktivní sazbu 2,75 %.
V současné době je už v prodeji  pětidveřový hatchback, v průběhu roku bude nabídka rozšířena o kombi a poprvé i o třídveřovou variantu.

Tisková zpráva HMMC:

První expedice nových vozů Hyundai i30 pro české zákazníky

Ve čtvrtek 19. ledna 2012 vyjel z areálu závodu Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) v Nošovicích vůbec první kamion s nákladem osmi vozů Hyundai i30 nové generace. První zásilka je symbolicky určena českým zákazníkům.
Ve čtvrtek 19. ledna 2012 vyjel na svou cestu k zákazníkům z brány závodu HMMC první kamion s nákladem osmi vozů Hyundai i30 nové generace. Jeho cílem bude centrální sklad českého distributora Hyundai Motor Czech v Milovicích, odkud se jednotlivé vozy vydají k prodejcům. Prodej v České republice bude oficiálně zahájen 1. února.
Skutečnost, že první zásilka je určena českým zákazníkům, není náhodná, protože s novým vozem má společnost Hyundai na tuzemském trhu velké plány a považuje jej za hlavní nástroj pro výrazné posílení své pozice. Automobilka Hyundai Motor Manufacturing Czech s.r.o. je českou firmou, založenou v roce 2006 podle českého práva, na což při odjezdu prvního kamionu, naloženého vozy Hyundai i30, upozornil i prezident společnosti HMMC Kim Jun-ha: „Jsme česká firma a je proto přirozené, že první zásilka je určená českým zákazníkům jako projev naší úcty a respektu.“
Ještě dnes se rozběhne expedice nových modelů Hyundai i30 do dalších evropských zemí, kde je tento model již netrpělivě očekáván; v letošním roce by mělo být v závodě HMMC v Nošovicích vyrobeno 100 000 vozů Hyundai i30 nové generace.