name | autoweek.cz

Hyundai Sonata posune hranice vozů střední třídy

Hyundai Sonata posune hranice vozů střední třídy

31.03.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Společnost Hyundai Motor představila v Koreji nový model Sonata. Nová Sonata je po modelu Genesis, představeném v listopadu 2013, další ukázkou praktického využití prémiových technologií.

Od uvedení první generace v roce 1985 dosáhl celkový prodej modelové řady Sonata téměř sedmi milionů kusů. Sonata je tak třetím modelem Hyundai, který dosáhne tohoto významného milníku.

Nová Sonata byla navržena v souladu s novou filosofií designu značky Hyundai. Slibuje širšímu okruhu řidičů kvalitu vyššího segmentu.

 „Jsme přesvědčeni, že nová Sonata změní podobu globálního segmentu sedanů střední třídy,“ řekl prezident a generální ředitel společnosti Hyundai Choong Ho Kim během slavnostního představení novinky v Soulu.

Nový model je o 35 mm delší a o 30 mm širší než Sonata předchozí generace. Toto nepatrné zvětšení vnějších rozměrů přineslo významné zvětšení vnitřního prostoru.

Nový model používá optimalizovánou platformu Hyundai. Nová konstrukce nosné struktury vozu přispívá k lepším jízdním vlastnostem a vyšší strukturální tuhosti v porovnání s  předchozí generací. Výsledkem je o 41 % větší tuhost v krutu a o 35 % vyšší tuhost v ohybu než u dosavadního modelu.

K bezpečné a komfortní jízdě napomáhají vyspělá konstrukce náprav a prvky aktivní bezpečnosti, jako jsou sledování slepého úhlu, asistent pro jízdu v jízdním pruhu a vyspělý adaptivní tempomat. Nová Sonata disponuje i mnoha technickými vymoženostmi, jako jsou parkovací senzory vzadu, vyhřívaná sedadla čalouněná kůží a záclonové airbagy, stejně jako multimediálními systémy a novou generací informačních a zábavních systémů.

Nová Sonata je výsledkem tříletého vývoje a investic ve výši cca 450 miliard wonů (8,33 miliardy Kč). Na mimokorejské trhy bude uvedena ve druhé polovině letošního roku. Hyundai Motor pro letošní rok plánuje celkový prodej 228 000 vozů (63 000 v Koreji a 165 000 na export, především do USA). Cílem pro příští rok je zvýšení prodeje na 338 000 vozů (89 000 v Koreji a 249 000 na export).