name | autoweek.cz

Nová Škoda Kodiaq Scout

Nová Škoda Kodiaq Scout

27.01.2017 | Antonín Matějka | Aktuality

Škoda Auto na autosalonu v Ženevě v březnu 2017 představí ještě robustnější verzi velkého SUV Kodiaq. Se standardně dodávaným pohonem všech kol a dalšími doplňky se Kodiaq Scout posune ještě víc k podobě off-roadu schopného čelit nepříznivým provozním podmínkám.
Škoda na březnovém autosalonu v Ženevě představí vůz Kodiaq Scout, novou variantu svého velkého SUV s designovými a technickými úpravami pro jízdu mimo zpevněné cesty. Vedle ochranných prvků na obou náraznících je Kodiaq Scout vybaven speciálně pro tuto verzi navrženými 19“ koly z lehkých slitin a standardně se budou pro tuto verzi dodávat Full LED přední světlomety a mlhovky.
 
Škoda Kodiaq Scout se světlou výškou 194 mm dobře překonává i větší nerovnosti. Jeho přechodový úhel je 19,7°, díky krátkým převisům jsou přední a zadní nájezdový úhel 22,0°, resp. 23,1°. Sériové dodávaný paket pro špatné cesty chrání před poškozením motor, podlahu a různá podlahou vozu uložená vedení a kabely.
 
Výbava Kodiaqu Scout vychází z výbavového stupně Ambition. V sériové výbavě má funkci Offroad, která mění režim fungování pohonu 4×4 a parkovací senzory vpředu i vzadu. Sériová výbava zahrnuje také volbu jízdního profilu z režimů Normal, Sport, Eco, Comfort, Individual a Snow), ovlivňující reakce motoru, automatické převodovky, posilovače řízení, klimatizace a případně adaptivního podvozku DCC. Režim Snow přizpůsobuje funkci systémů ABS, ASR, ACC (pokud je součástí výbavy) a řídicí jednotku motoru podle konkrétních podmínek zasněžené nebo kluzké vozovky.
 
V režimu Offroad na přání dodávané tlumiče DCC odpovídajícím způsobem upraví charakteristiku a mírně se zpomalí reakce plynového pedálu. Protiblokovací systém ABS se nastaví tak, aby využil tzv. klínového efektu, tj. delším blokováním brzděného kola si před sebou nahrne materiál a tím vytvoří klín. Pro zlepšení trakce v režimu Offroad dovoluje systém ASR určitý prokluz a elektronická uzávěrka diferenciálu EDS reaguje rychleji. V případě potřeby se aktivuje asistent pro rozjezd do kopce, resp. asistent pro sjíždění svahu, který samočinně udržuje konstantní rychlost vozu zvolenou řidičem.
 
Jako pohonné jednotky jsou v nabídce pro Kodiaq Scout dva zážehové motory 1,4 TSI /110 kW (150 k) a 2,0 TSI /132 kW (180 k) a dva turbodiesely 2,0 TDI /110 kW (150 k) a 2,0 TDI /140 kW (190 k).
 
Standardně dodávaný pohon 4×4 používá elektronicky řízenou lamelovou spojku, která je pro optimální rozložení hmotnosti umístěna na konci spojovacího hřídele před zadním diferenciálem. Řídicí jednotka systému permanentně propočítává optimální rozdělení točivého momentu pro zadní nápravu. Za normálního provozu, zejména při nízkém zatížení nebo při brzdění motorem, směřuje maximum točivého momentu na kola přední nápravy.
 
Nabídka asistenčních systémů je obdobná jako pro základní variantu modelu Kodiaq. Patří sem např. asistent pro couvání s přívěsem, Blind Spot Detect (varuje před vozy v mrtvém úhlu) a Rear Traffic Alert (sleduje provoz za vozidlem a vedle něj). Crew Protect Assist, který při hrozbě nehody zavře okna a střešní okno a předepne bezpečnostní pásy na předních sedadlech, je propojen s vylepšeným systémem Front Assist včetně funkce nouzové brzdy City a prediktivní ochrany chodců. Systém Area View díky širokoúhlým objektivům kamer, integrovaným do přídě i zádě vozu a v krytech vnějších zpětných zrcátek, na displeji zobrazuje bezprostřední okolí vozu vč. virtuálního pohledu shora a 180° záběry. To vše usnadňuje řízení vozu v nepřehledných situacích nebo v náročnějším terénu.
 
V interiéru je vůz vybaven multifunkčním volantem, ambientním LED-osvětlením v 10 odstínech, infotainmentem Bolero s 8 reproduktory, barevným MaxiDOT displejem a parkovací kamerou. Součástí sériové výbavy je Škoda Connect - Care Connect, jehož součástí je kromě proaktivního servisu a vzdáleného přístupu také automatické tísňové volání eCall. Infotainment s navigacemi doplňují online mobilní služby Škoda Connect – Infotainment Online.