name | autoweek.cz

Nová Toyota Yaris před startem

Nová Toyota Yaris před startem

18.06.2011 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Třetí generace Toyoty Yaris slibuje vyšší kvalitu, hospodárnost a osobitost. Překvapuje zcela novým pojetím designu.

Nová podoba Toyoty Yaris zdůrazňuje prvky agility a propracovanosti. Yaris dosud patřil k vozům s nejmenšími vnějšími rozměry ve své kategorii podle hesla \"malý zvenku a velký uvnitř\". Tomu odpovídaly i vnější tvary, zdůrazňující především účelovost nad různými ozdobami.

Nový Yaris se sice hlásí ke stejným principům jako předchozí dvě generace, nicméně narostl ve všech směrech a dostal sportovnější výraz a hranatější tvary. Yaris má příď řešenou v novém stylu, takže její spodní část připomíná sportovní koncept FT-86. Nový Yaris je se 3890 mm o 100 mm delší než dosavadní verze, což posouvá rozměry jeho vnitřního prostoru blíž ke standardům kompaktních vozů.

Do značné míry asymetrické uspořádání přední části vnitřního prostoru je více orientováno směrem k řidiči. Výběr kvalitnějších povrchových materiálů a jejich zpracování vytváří dojem luxusu a posouvá vůz směrem k vyšší kategorii.

V dosud zveřejněných informacích Toyota zdůrazňuje především nový systém infotainmentu Toyota Touch & Go Yaris, který jako první v segmentu malých vozů nabídne cenově dostupnou multimediální konektivitu. Tento systém s dotykovou obrazovkou 6,1\" bude standardně dodáván od středního stupně výbavy a zákazníkům poskytne zcela nový způsob ovládání a využívání nových funkcí. Tento typ displeje se poprvé objevil v kompaktním minivanu Verso S. Nový Yaris se bude se dodávat ve třech stupních výbavy. Novým displejem by mělo být vybaveno 95 % dodávaných vozů Yaris.

Pohonné jednotky využívají nejmodernější stupeň technologií řazených pod společné označení Toyota Optimal Drive. Technologie Toyota Optimal Drive představuje komplex konstrukčních opatření, jejichž smyslem je zajistit maximální výkon a potěšení z jízdy při co nejnižší spotřebě paliva a hladině emisí CO2. Na výběr budou tří motory: zážehové 1,0 l VVT-i resp. 1,33 l Dual VVT-i a přeplňovaný vznětový 1,4 l D-4D. V polovině roku 2012 je doplní hybridní varianta se zážehovým motorem a elektromotorem.

Didier Leroy, prezident a generální ředitel společnosti Toyota Motor Europe, k novince řekl: „Nový Yaris představuje zatím nejatraktivnější nabídku Toyoty v důležitém segmentu kompaktních vozů. Jeho nová úroveň osobitosti, hospodárnosti a kvality nám dodává jistoty, že naváže na úspěchy předchozích generací modelu Yaris a pomůže Toyotě v zotavení prodejů na evropských trzích a ve střednědobém horizontu k růstu až na 1 milionu vozů.“

Podle Leroye by prodeje milionu vozů v Evropě vč. Ruska a Turecka mělo být dosaženo už v roce 2012 nebo 2013. Toyota hranici milionu prodaných vozů v Evropě překonala v roce 2005 a roku 2008 dosáhla rekordní prodej 1,2 milionu vozů. Nástup hospodářské krize ale poté znamenal radikální pokles prodeje vozů japonské značky. Vloni Toyota v Evropě prodala 858 000 vozů.

Letos v prvních čtyřech měsících představoval Yaris v Evropě 25 % z celkového prodeje.

Nový Yaris se už prodává v Japonsku pod jménem Vitz. Pro Evropu se Yaris 3. generace bude opět vyrábět v závodu společnosti Toyota Motor Europe ve francouzském Valenciennes. Nová Toyota Yaris na trhu v České republice od října 2011