name | autoweek.cz

Nové BMW řady 7 na český trh

Nové BMW řady 7 na český trh

31.08.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Nové BMW řady 7 již má české ceny a lze jej objednávat u autorizovaných partnerů BMW.
BMW dělá další krok ve své dlouhodobé snaze posílit postavení svého vrcholného modelu proti dlouhodobě kralujícímu Mercedesu-Benz třídy S. V roce 2014 BMW celosvětově prodalo 48 480 vozů řady 7, představené v roce 2008, tedy méně než polovinu proti 101 428 vozům Mercedesu-Benz třídy S šesté generace, uvedené na trh v roce 2013, ale stále více, než 37 158 prodaných Audi A8 třetí generace, uvedené roku 2008, ale v roce 2013 významně modernizované.
 
Vedoucí postavení Mercedesu je dáno především jeho dominantní pozicí v Číně, kam dodává třetinu svých luxusních sedanů. BMW se chce s novou generací řady 7 vrátit na vedoucí místo na severoamerickém trhu, nicméně okolo poloviny vozů vyrobených v Dingolfingu by výhledově mělo směřovat do Číny.
 
Šestá generace BMW řady 7 je vrcholným modelem své značky spojujícím sportovní charakter, komfort a luxus. Do výrobního programu BMW přináší mnoho novinek. Jde o technicky vyspělý automobil, který se současně snaží vrátit řadu 7 ke kořenům značky, tedy k lepší dynamice a ovladatelnosti. Proto je nová generace podstatně lehčí, což ve výsledku znamená i lepší agilitu.
 
Vzhledem k požadavkům čínských a amerických zákazníků šli při konstrukci šesté generace řady 7 v Mnichově (stejně jako před tím Mercedes) opačnou cestou než dříve. Jako základní verze vznikala dlouhá varianta Long a až z ní byla odvozena o 140 mm kratší verze určená především pro evropskou klientelu. Tu totiž volí jen okolo 20 % kupujících.
 
Zásadní je především unikátní hybridní karoserie označovaná u BMW jako Carbon Core, která ve své nosné části využívá uhlíkové kompozity v kombinaci s hliníkem, vysokopevnostní ocelí a plasty. Použití technologie CFRP (Carbon Fiber Reinforced Plastic) je v sériové automobilové produkci revoluční a ve srovnání s předchozí generací přináší snížení hmotnosti až o 130 kg.
 
Přelomová je také nová generace ovládacího systému iDrive, kterou lze obsluhovat nejen pomocí dotykového displeje, ale rovněž gesty. V nabídce doplňkové výbavy jsou například laserové světlomety BMW Laserlight, unikátní panoramatická střecha Sky Lounge nebo o 75 % zvětšený barevný Head-Up Displej.
 
Mimořádný komfort poskytuje adaptivní podvozek Executive Drive Pro, vzduchové pérování a speciální vysoce komfortní zadní sedadlo Executive Lounge.  Motory jsou řadové šestiválce z nové generace motorů BMW TwinPower Turbo a přepracovaný zážehový motor V8.
 
Pro nové BMW řady 7, prodávané na českém trhu, je charakteristická velmi bohatá standardní výbava, která svým rozsahem překonává i vozy určené například pro německý trh a v mnoha ohledech přesahuje většinu modelů konkurenčních značek. Standardní výbavou nového BMW řady 7 je například navigační systém Professional s tříletou aktualizací mapových podkladů, čalounění kůží Dakota, bezpečnostní systémy Aktivní ochrana a Driving Assistant, adaptivní vzduchové pérování, BMW Head-Up Displej, asistent dálkových světel, LED světlomety, komfortní přístupový systém, HiFi hudební aparatura, zadní kamera, multifunkční palubní ukazatele, BMW ConnectedDrive Services (zahrnuje BMW Online, E-Call, BMW TeleServices, Concierge Services atd.) a pro prodlouženou verzi i elektricky ovládané střešní okno a vyhřívání zadních sedadel.
 
Ceny začínají na 2 388 700 Kč včetně DPH za BMW 730d. Na vrcholu nabídky je BMW 750Li xDrive za 3 107 000 Kč. Dodávky prvních vozů se uskuteční s uvedením na český trh od 24. října letošního roku. Ještě před koncem roku 2015 vstoupí na trh i v předchozí generaci nejoblíbenější verze BMW 740d xDrive a BMW 740Ld xDrive. V roce 2016 doplní nabídku plug-in hybridní provedení BMW 740e, BMW 740Le a BMW 740Le xDrive.
 
Pro BMW řady 7 je, stejně jako pro všechny ostatní modelové řady BMW, součástí standardní výbavy servisní paket BMW Service Inclusive, který po dobu 5 let nebo do ujetí 100 000 km zahrnuje údržbové a servisní práce předepsané výrobcem. Ve standardní výbavě je také systém tísňového volání E-Call a služba TeleServices pro komunikaci se servisem.