name | autoweek.cz

Novinky Suzuki pro Paříž

Novinky Suzuki pro Paříž

12.08.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Suzuki pokračuje v modelové ofenzivě na evropských trzích. Významnou roli v tom po nedávném uvedení modelové řady Baleno bude hrát i zcela nový crossover s už známým jménem Ignis a modernizované kompaktní SUV SX4 S-Cross, které se představí na autosalonu v Paříži.
Evropská premiéra kompaktního crossoveru Suzuki Ignis
Se 370 cm dlouhým modelem Ignis (prodej stejnojmenného modelu v Evropě skončil v roce 2008) přichází do nabídky značky Suzuki malý crossover. I když by měl být schopen jízdy také v terénu, nebude nahrazovat malý terénní model Jimny. Má světlou výšku 180 mm a bude k dispozici s pohonem všech kol se systémy řízení jízdy ze svahů a kontroly prokluzu, které zajistí perfektní ovládání vozidla i na hodně kluzkém povrchu ovládáním rozdělení točivého motoru a brzdného účinku.
 
Při návrhu crossoveru aplikovalo Suzuki své nejmodernější technologie. Ignis využívá novou generaci lehké a pevné platformy, představené nedávno u modelu Baleno. Rovněž jako v Balenu bude kromě tradičních motorů také zážehový čtyřválec Dualjet 1,2 l/66 kW (90 k) ve verzi jako úsporný mild hybrid SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki).
 
Ignis vychází z konceptu iM4, který byl vystaven na autosalonu v Ženevě v roce 2015. Tento vůz byl už uveden na japonský trh v loňském roce. Nekonvenční design čerpá inspiraci v  historii značky a ani jméno Ignis není u Suzuki novinkou. Zaujmou na něm dnes už nezvykle velké světlomety a ostře zkácená záď.
 
Suzuki Ignis se začne na evropských trzích prodávat na začátku roku 2017. V současné době má Ignis na trhu jediného skutečného konkurenta ve Fiatu Panda 4x4.
 
Modernizovaný Suzuki S-Cross
Druhou premiérou na stánku Suzuki v Paříži bude modernizovaná podoba rodinného crossoveru S-Cross. Nejnápadnější změnou je design přední části, který zdůrazňuje terénní charakter vozu a jeho schopnosti dané především inteligentním pohonem všech kol AllGrip. Drobnými úpravami prošel také interiér a další partie S-Crossu.
 
Významně se změnila také nabídka motorů. Dosavadní nepřeplňovaný zážehový čtyřválec 1,6 VVT nahradí dva moderní přeplňované motory s přímým vstřikováním: tříválec 1,0 BoosterJet a čtyřválec 1,4 BoosterJet.