name | autoweek.cz

Nový Citroën C1 - druhá novinky pro TPCA

Nový Citroën C1 - druhá novinky pro TPCA

25.02.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Citroën na ženevském autosalonu představí nový Citroën C1, který má nahradit bestseller, jehož se od uvedení pro prodeje v roce 2005 prodalo více než 760 000 kusů. 

Nový městský vůz z kolínské automobilky TPCA bude k dispozici ve tří a pětidveřové verzi a také v novém tvaru se stahovací střechou pod označením Airscape. Verze Airscape se pružnou plátěnou stahovací střechou (délka 800 mm × šířka 760 mm) bude k dispozici u třídveřové i pětidveřové verze.

Nový Citroën C1 přináší nový design s energickým tvarem vyjadřujícím silný charakter vozu. Denní světla s vertikálními LED diodami dávají vozu jasný světelný podpis.

Nový Citroën C1 nabídne více komfortu a pohody pro každodenní použití díky kompaktním rozměrům (délka jen 346 cm) i ovladatelnosti, dané jak průměrem otáčení 9,6 m, tak novým elektrickým posilovačem řízení. Pro usnadnění manévrování, jako je parkování v úzkých prostorech, je tak vůz vybaven zpětnou parkovací kamerou, jejíž záběry se promítají na dotykový 7" displej.

Čistě strukturovanou přístrojovou desku oživují barevná tlačítka - ovladače multimédií, lišty výústek větrání a hlavice řadicí páky. Interiér doplňují prvky na dveřních panelech ve stejném odstínu jako je odstín karoserie.

K tomu se přidává více užitečných technologií usnadňujících život, které se snadno ovládají, jako je například dotykový 7" displej nebo technologie Mirror Screen, díky níž je možné ovládat aplikace v chytrém telefonu přes dotykový displej. Stačí si ověřit kompatibilitu chytrého telefonu, instalovat do něj aplikaci umožňující výměnu dat a připojit ho k USB portu vozidla. Díky dotykovému 7" tabletu je pak možné zcela jednoduše využívat funkce chytrého telefonu: navigaci, telefonování, adresář, hudbu, Web Radio i další užitečné aplikace, které jsou kompatibilní s řízením.

Nový Citroën C1 může být také vybaven systémem hands-free přístupu a spouštění motor, zpětnou parkovací kamerou a asistentem pro rozjezd do svahu (Hill Assist), který je součástí sériové výbavy.

Díky nízké hmotnosti 840 kg, pneumatikám s velmi nízkým valivým odporem a úsporným zážehovým motorům se zařadí na nejlepší úroveň v tomto segmentu z hlediska spotřeby i emisí CO2. Nový Citroën C1 má v nabídce dva zážehové motory.

S motorem 1,0 e-VTi 68 Airdream, který je spojený s pětirychlostní převodovkou, technologií Stop & Start a specifickým paketem Aéro, se Citroën C1 zařadí mezi vozy s nejnižší spotřebou a emisemi CO2.

Motor 1,0 VTi 68 bude rovněž nabízen s pětirychlostní robotizovanou převodovkou ETG (Efficient Tronic Gearbox). Ta je vybavena funkcí pojezdu a optimálního mapování pedálu umožňující lepší dávkovatelnost pro hladké rozjíždění a příjemnější řízení. 

Nový tříválcový motor 1,2 VTi 82 řady PureTech se vyrábí ve Francii. Má objem 1,2 l a výkon 82 k a točivý moment 118 N.m. Spotřeba s ním činí 4,3 l/100 km a emise 99 g CO2/km při zrychlení z 0 na 100 km/hod za 11 s.

Peugeot už svůj nový model 108 poodhalil dříve, zatímco Toyota Aygo se odhalí až v Ženevě. V závodě TPCA v Kolíně vrcholí přípravy na zahájení výroby nové generace těchto tří vozů, takže produkce by už v letošním roce měla být vyšší než vloni.