name | autoweek.cz

Nový Ford Transit do prodeje

Nový Ford Transit do prodeje

29.05.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Nový Ford Transit nabízí nejlepší kombinaci provozních nákladů a přepravních vlastností ve své kategorii. Náklady na údržbu a plánované i neplánované opravy jsou nižší než dříve. Manipulaci s nákladem usnadňuje nejširší otvor bočních dveří a nejnižší zadní nakládací hrana v této kategorii.

V letošním roce Ford oslavil překročení hranice 7 milionů vyrobených vozů Ford Transit, jenž je v prodeji od roku 1965. Nový Ford Transit nahrazuje těžší užitkové vozy v nabídce Fordu.

Nová generace největšího užitkového Fordu je součástí kompletní obměny evropské nabídky užitkových vozů značky, která trvá celkem 24 měsíců. V jejím rámci už byly uvedeny na trh modely Transit Custom a Transit Connect, kromě velkého Transitu přichází i Transit Courier. 

Nová generace Fordu Transit vznikala v rámci celosvětové produktové strategie One Ford a bude se prodávat v Evropě, Americe i na dalších kontinentech. V Severní Americe Transit postupně nahradí dosavadní užitkové vozy Ford řady E. Vozy pro evropský trh vyrábí továrna Ford Otosan v tureckém Kocaeli.

 

V prodeji už jsou verze Van, podvozek s jednokabinou a Bus M2 pro 14 - 18 osob. Na podzim roku 2014 budou následovat verze Double Cab-in-Van (DCiV), Kombi a Kombi Van, stejně jako Transit podvozek s dvojkabinou. Verze podvozek budou od podzimu k dispozici i v provedení Super Jumbo pro pětimetrové nástavby.

Cena nového Fordu Transit na českém trhu začíná na 449 900 Kč bez DPH za model Van 290 Leader 100 k.

 

Technický základ

Nový Ford Transit byl navržen na moderní platformě a je opět k dispozici s pohonem předních, zadních nebo všech čtyř kol (k dispozici bude od podzimu 2014).

 

Ford Transit pohání motor 2,2 Duratorq TDCi, jehož točivý moment se přenáší na kola prostřednictvím šestirychlostní přímo řazené převodovky. Motor je na výběr ve třech  variantách o nejvyšším výkonu 74 kW, 92 kW nebo 114 kW. Točivý moment je vyšší než u srovnatelné konkurence. Motory přicházejí do prodeje ve verzi Euro 5, kterou ve shodě s evropskou legislativou později nahradí varianty Euro 6 se stejnými výkonovými parametry (nabídka motorů Euro 6 v současné době nemá na českém trhu smysl vzhledem k tomu, že pro jejich používání neexistují žádné pobídky).

 

 

Pracovní prostředí

Kabina je prostornější než dosud - poskytuje více prostoru na šířku i na výšku, umožňuje lepší výhled a zajišťuje pohodlnější pozici za volantem, jenž lze seřizovat jak výškově, tak podélně.

 

Modely Van (dodávka) jsou k dispozici ve třech délkách karoserie, dvou výškách střechy (střední a vysoká) a několika nosnostech - celková hmotnost největších verzí dosahuje až 4,7 t. Nový Transit má až o 11 % větší nákladový prostor než dosavadní model. Dokonce i nejkratší verze L2 se standardní střechou převeze náklad o objemu 10 m3, tedy čtyři europalety, a vejdou se do ní předměty o délce až 3 m. Největší Jumbo Van pojme 15,1 m3 nákladu, tedy pět europalet.

 

Vyspělá technika

Transit je vybaven nejmodernějším elektronickým stabilizačním systémem (ESP) s mnoha inovativními funkcemi. Jednou z nich je regulace průjezdu zatáčkou Curve Control, což je unikátní program, jenž rychle a bezpečně zpomalí vůz při příliš rychlém najetí do zatáčky pomocí aktivace brzd všech kol s různým brzdným účinkem. Tím se odlišuje od běžného ESP, které pouze přibrzďuje jedno kolo, které ztrácí záběrové schopnosti, ale nezpomaluje vozidlo. ESP rovněž obsahuje funkce ochrany proti převrácení, adaptace na změnu zatížení, stabilizace přívěsu a asistent pro rozjezd ve svahu.

 

Pro nový Transit jsou k dispozici moderní elektronické systémy, které usnadňují řízení a zvyšují bezpečnost. Jde mj. o adaptivní tempomat s detektorem bezpečné vzdálenosti, systém pro varování před opuštěním jízdního pruhu, sledování bdělosti řidiče, zadní parkovací kameru s asistentem pro připojení přívěsu, statická odbočovací světla a monitorování tlaku v pneumatikách.

 

Ford Transit ECOnetic

Verze Transit ECOnetic má nejnižší emise CO2 ve své kategorii – od 169 g/km (s nevypínatelným omezovačem rychlosti), což odpovídá kombinované spotřebě paliva 6,4 l/100 km. Ve srovnání s dosavadním Transitem ECOnetic to představuje zlepšení o dalších 6 %.

Nový Transit ECOnetic má speciálně naladěný motor 2,2 Duratorq TDCi o výkonu 92 kW, systém Auto-Start-Stop a inovativní funkci regulace zrychlení. K dispozici je s celkovou hmotností 3,1 a 3,5 t při objemu nákladového prostoru 10 m3.