name | autoweek.cz

Nový Hyundai i20 se představuje

Nový Hyundai i20 se představuje

17.11.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Ve vzdáleném, sluncem prohřátém tureckém turistickém středisku Antalya jsme se mohli jako úplně první novináři detailně seznámit se třetí generací vozu Hyundai i20. Přesvědčili jsme se, že po loňském vítězství modelu i20 má Hyundai ve hře dalšího vážného uchazeče o ocenění AutoBest.

Nová generace modelu i20 je označována jako třetí v návaznosti na model Getz, uvedený v roce 2002, a první i20, představený roku 2009 a poté modernizovaný v roce 2012. Jde o důležitou modelovou řadu, která zvětšila svůj podíl na evropském trhu z 1,3 % v roce 2008 na 2,9 % v roce 2013.

 

Nová generace i20 je po nové generaci i10 a ix35 třetím novým vozem uvedeným na trh v rámci iniciativy Product Momentum 2017, jejímž cílem je dosažení udržitelného růstu podílu na evropském trhu nad hranici 5 %. Tomu by mělo dopomoci uvedení 22 nových modelů a kompletní obměna všech stávajících modelů.

 

Novou generaci Hyundaie i20 vyvinuli technici a designéři v Hyundai European Technical Centru a Hyundai Design Centru Europe v Rüsselsheimu. Nová generace i20 se už začala vyrábět v tureckém závodě HAOS (Hyundai Assan Otomotiv Sanayi ) v Ízmitu.

 

Přebírat zákazníky konkurenci

Z hlediska značky Hyundai je důležité, že většina kupujících i20 volila lépe vybavené dražší verze, takže se nejednalo o zákazníky hledající to nejlevnější, ale dávající přednost vysoké hodnotě za své investované peníze. Další, neméně důležitou předností modelu i20 je skutečnost, že přilákal ke značce Hyundai 88 % kupujících přicházejících od jiných značek, což je vysoko nad průměrem segmentu malých aut (58 %).

 

Tak jako další modelové řady značky Hyundai také i20 přichází s novým propracovaným designem přitahujícím pozornost. Jeho důležitými prvky jsou nový tvar masky chladiče, sofistikované světlomety vpředu i vzadu (oboje v kombinaci s LED osvětlením) a černý zadní sloupek.

 

Atraktivní vzhled by měl přilákat především singles (36 %) a mladé rodiny s jedním nebo dvěma dětmi. Při rozhodování by mělo jít zejména o ty, kteří hledají funkční auto pro každodenní použití (48 %). Jako hlavní přednosti jim Hyundai bude nabízet zejména prostornost, jízdní komfort a kokpit orientovaný na řidiče.

 

Nová platforma

Nová generace dostala novou platformu pro malá auta s novým uložením zadních závěsů, přepracovaným řízením, tužší nosnou strukturou a větším využitím vysokopovenostních ocelí, tvořících 42 % nosné struktury vozu. Bude využita i u dalších modelů počínaje třídveřovou verzí a novými modely značky Kia. Ač to není to modulární platforma, jako u jiných výrobců, ale tradiční koncepce, objeví se i v hodně pozměněných verzích a hodně odlišných autech. Třídveřová verze i20 bude úplně jiným autem s odlišným nastavením podvozku i charakteristiky řízení.

 

Hyundai i20 má rozvor náprav prodloužený o 45 mm na 2570 mm (nová Fabia má 2470 mm) při délce prodloužené o 40 mm na 4035 mm, která je dnes v segmentu malých aut jednou z nejmenších (Fabia je ale dlouhá jen 3992 mm). Tato kombinace vytváří velký vnitřní prostor, k němuž přispívá i šířka zvětšená o 24 mm na 1734 mm. Nový i20 díky tomu má pět plnohodnotných míst a největší prostor pro nohy ve třídě malých aut. Také zavazadlový prostor se objemem zvětšeným na 326 l řadí k největším v segmentu (Fabia má 330 l). Po sklopení opěradel do takřka rovné plochy vzroste na 1042 l.

 

Prověřené motory

Pohonné jednotky tvoří osvědčené motory upravené vývojovým střediskem v Rüsselsheimu s cílem dosáhnout ještě lepší výkonnostní parametry při nižších otáčkách. Všechny používají pohon rozvodu pomocí řetězu nevyžadujícího údržbu.

 

Hliníkový zážehový čtyřválec Kappa MPI 1,25 l DOHC CVVT je k dispozici v základní verzi 55 kW (75 k) a výkonnější 62 kW (84 k). S oběma se kombinuje pětirychlostní převodovka a oba vykazují kombinovanou spotřebu benzinu 4,7 l/100 km. Čtyřválec 1352 cm3 DOHC CVVT je v nové podobě výrazně lehčí (jen 87 kg!) a při výkonu 74 kW (100 k) vykazuje kombinovanou spotřebu 5,3 l/100 km. Tento motor bude k dispozici se šestirychlostní převodovkou nebo se čtyřrychlostní samočinnou. Ve druhé polovině roku 2015 nabídku rozšíří ještě turbodmychadlem přeplňovaný tříválec Kappa 1,0 l T-GDI, který už je k dispozici pro model i20. Jeho největší výkon bude 92 kW (120k).

 

Turbodiesely CRDi, vyvinuté v Rüsselsheimu, jsou z řady U-II - 1,1 l a 1,4 l o výkonu 75 resp. 90 k. První vykazuje spotřebu nafty 3,2 l/100 km, zatímco druhý 3,7 l/100 km. Oba plní normu Euro6 a oba se kombinují s šestirychlostní převodovkou.