name | autoweek.cz

Nový Range Rover Sport se představil v New Yorku

Nový Range Rover Sport se představil v New Yorku

27.03.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Zcela nový Range Rover Sport se přiřazuje k dalším modelům Land Roveru nejen pozměněným designem, ale především přechodem na hliníkovou nosnou strukturu. K tomu přidává třetí řadu sedadel.

Range Rover Sport ve své nové podobě sdílí mnohé komponenty s mnohem dražším modelem Range Rover 4. generace, uvedeným na trh koncem loňského roku. Nové generace Range Roveru a Range Roveru Sport se vyvíjely současně a mají mnoho společného. Dosavadní Range Rover Sport sdílel platformu s Land Roverem Discovery LR4. Nový model ale má, stejně jako nový Range Rover, hliníkovou nosnou strukturu karoserie i podvozek. Díky tomu je až o 420 kg lehčí než stávající ocelová konstrukce.

Zároveň si ale nový Range Rover Sport uchovává skoro 75 % jedinečných prvků. Novinkou v nabídce Land Roveru je použití třetí řady příležitostně využitelných sedadel vhodných pro děti, mládež a malé dospělé.
Range Rover Sport má modernější design v novém stylu s lepší aerodynamikou zlepšující ovladatelnost a snižující spotřebu paliva.

Nový Range Rover Sport poskytuje výrazně zlepšenou dynamiku jízdy na silnici. Lehké hliníkové závěsy jsou s dvojitými lichoběžníky vpředu a vyspělou víceprvkovou nápravou vzadu. Zcela nové elektrické řízení přináší přímějším pocitem z ovládání vozu.

Zlepšily se ale i schopnosti překonávání terénních překážek. Maximální světlá výška se zvětšila na 285 mm (o 58 mm než předchozí model) a vylepšený systém vzduchového pérování nabízí dvě možná nastavení. Revoluční systém Terrain Response 2. generace automaticky upravuje nejvhodnější režim nastavení podvozku a odezvy jednotlivých systémů podle aktuálních jízdních podmínek.

V nabídce budou dva systémy stálého pohonu všech kol. První má uzávěrku mezinápravového diferenciálu, redukční převodovku a standardní rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu 50:50. Alternativní systém je o 18 kg lehčí. Má stálý pohon všech kol s diferenciálem Torsen, který automaticky rozděluje točivý moment a zároveň spolupracuje se systémy kontroly prokluzu. Přednastavené rozdělení momentu mezi přední a zadní nápravu je 42:58.
S délkou 4850 mm palců je o 62 mm delší než současný model a jen o 150 mm kratší než nová generace Range Roveru. Rozvor náprav 2921 mm ale je o plných 178 mm delší než současný Range Rover Sport, což vytváří prostor pro lepší přístup k zadním sedadlům. Je o lehčí než Range Rover, což vozu dodává mnohem sportovnější ovladatelnost.
"S využitím schopností Land Roveru, které nese ve svém srdci, je to jeden z nejvíce na silniční provoz orientovaných vozů, jaký jsme kdy vyráběli. Samozřejmě ale stále nabízí nepřekonatelné schopnosti pro jízdu v terénu," řekl šéf Land Roveru John Edwards. "V návaznosti na úspěch nedávno uvedené vlajkové lodi Range Rover také nový Range Rover Sport využívá širokou škálu nových technologií, které pomáhají využívat jeho výkon, kvality a všestranné schopnosti."
Range Rover Sport bude pro severoamerický trh standardně vybaven novým přeplňovaným motorem 3,0 l V6 o 250 kW (340 k), k němuž bude jako alternativa nabízen i přeplňovaný motor V8 5,0 o 375 kW (510 k). V Evropě budou samozřejmě k dispozici i oba turbodiesely známé z Range Roveru, tedy TDV6 3,0 l o výkonu 190 kW (258 k) a SDV8 4,4 l se 249 kW (339 k). Standardem je osmirychlostní samočinná převodovka ZF. Land Rover pro snížení spotřeby paliva a emisí CO2 ke všem motorům přidal systém Start/Stop.
Nový Range Rover Sport se začne prodávat během třetího čtvrtletí 2013. Turbodieselový hybrid se začne dodávat od roku 2014.