name | autoweek.cz

Nový Volkswagen Caddy

Nový Volkswagen Caddy

10.02.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Volkswagen Užitkové vozy představuje čtvrtou generaci městského lehkého užitkového vozu Caddy i jeho osobní verze.

Během 11 let výroby stávající generace bylo po celém světě prodáno 1,5 milionu vozů. Na tento úspěch chce nový Caddy navázat.
 
Nové motory pro model Caddy používají nejmodernější techniku pro hospodárný provoz a minimální emise v souladu se standardem Euro 6. Čtyři vznětové verze dvoulitrového čtyřválce TDI mají výkony v rozpětí od 55 kW (75 k) do 110 kW (150 k). Nejnižší spotřebu pod hranicí 4 l nafty na 100 km má skříňový Caddy BlueMotion, vyvinutý speciálně pro rozvážkovou dopravu ve městech.
 
Nový Caddy bude kromě toho nabízen se třemi zážehovými motory - od čtyřválce 1,2 TSI s výkonem 62 kW (84 k), přes tříválec 1,0 TSI s výkonem 75 kW (102 k) až po čtyřválec 1,4 TSI s výkonem 92 kW (125 k). Nový motor 1.4 TGI na zemní plyn, nástupce populární verze Caddy EcoFuel, spotřebuje pouze 4,1 kg CNG na 100 km. S přeplňováním nabízí vyšší výkon v porovnání s předchůdcem, přestože spotřebuje o 28 % méně paliva.
 
Osobní verze nového Caddy jsou vybaveny bočními a hlavovými airbagy.
 
Nabídka asistenčních systémů nemá v segmentu městských dodávkových vozů obdobu. Systém sledování okolí vozidla Front Assist včetně funkce nouzového brzdění City při rychlosti nižší než 30 km/h automaticky aktivuje brzdy před překážkou a v ideálním případě zcela zabrání kolizi.
 
Nový Caddy je sériově vybaven multikolizní brzdou, aby bylo minimalizováno riziko vzniku druhotných nárazů, což je příčina 22 % nehod. Tento systém po kolizi automaticky zahájí brzdění, není-li řidič této činnosti schopen.
 
Dalšími na přání nabízenými asistenčními systémy jsou asistent dálkových světlometů Light Assist a asistent pro rozpoznávání únavy řidiče Driver Alert, který sleduje odchylky od normálního chování řidiče a v případě nutnosti doporučí řidiči, aby si udělal přestávku k odpočinku. Na přání je k dispozici také vyhřívané sklo čelního okna.
 
V případě na přání dodávaného adaptivního tempomatu ACC (Adaptive Cruise Control), který je aktivní v rozpětí od 0 do 160 km/h (s převodovkou DSG) nebo od 30 do 160 km/h (s přímo řazenou převodovkou), sleduje radarový senzor vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla a relativní rychlost obou vozů. V kombinaci s DSG dokáže ACC zpomalovat vozidlo až do úplného zastavení, například na konci dopravní kolony.
 
V kombinaci s audiosystémy Composition Colour a Composition Media a rádiem s navigačním systémem Discover Media si mohou zákazníci objednat zadní kameru. Na přání dodávaný parkovací asistent Park Assist automatizuje parkování na podélně i kolmo orientovaná parkovací místa.
 
Specifikace a ceny pro český trh budou známé v okamžiku zahájení předprodeje vozu ve druhém čtvrtletí 2015. První vozy se dostanou k zákazníkům v září letošního roku.