name | autoweek.cz

Nový Volkswagen Caddy Maxi

Nový Volkswagen Caddy Maxi

19.03.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Volkswagen Užitkové krátce po světové premiéře modelu Caddy v polské Poznani předvedl novou generaci tohoto kompaktního velkoprostorového a užitkového vozu také v dlouhé verzi Maxi.
Během 11 let výroby předchozí generace bylo po celém světě prodáno 1,5 milionu vozů Caddy. Přibližně třetina z tohoto počtu se prodává ve verzi Caddy Maxi, která je o 47 cm delší. Na to hodlá navázat nástupce verze Caddy Maxi, jejíž rozvor byl v porovnání s normální variantou prodloužen o 32 cm.
 
Caddy Maxi se třemi řadami sedadel má objem zavazadlového prostoru 530 l. Opěradlo třetí řady sedadel je sklopné, což platí i pro druhou řadu sedadel, kterou lze celou sklopit dopředu za přední sedadla. V případě potřeby mohou být obě zadní řady sedadel kompletně demontovány a vyjmuty. Vyjmutím třetí řady sedadel se jeho objem zvětší na 1350 l a vyjmutím druhé řady sedadel na 3700 l.
 
Caddy Maxi v kombinaci s paketem Flex Plus, dodávaným na přání, má objem nákladového prostoru až 4,7 m3. Caddy Maxi ve skříňové verzi přitom nabízí užitečnou hmotnost až 1005 kilogramů včetně řidiče.
 
Také pro model Caddy Maxi jsou k dispozici tři vznětové verze dvoulitrového čtyřválce TDI s výkony pokrývajícími rozpětí od 75 kW (102 k) do 110 kW (150 k). Nový Caddy Maxi bude kromě toho nabízen s dvěma zážehovými motory - tříválcem 1,0 TSI s výkonem 75 kW (102 k) a čtyřválcem 1,4 TSI s výkonem 92 kW (125 k).
 
Součástí výbavy je systém sledování okolí vozidla Front Assist včetně funkce nouzového brzdění City. Pokud řidič přehlédne překážku při rychlosti nižší než 30 km/h, systém automaticky aktivuje brzdy a v ideálním případě zcela zabrání kolizi. Pro osobní verze jsou navíc k dispozici například boční a hlavové airbagy. Nové modely Caddy a Caddy Maxi jsou sériově vybaveny i multikolizní brzdou. Tento systém po kolizi automaticky zahájí brzdění, není-li řidič této činnosti schopen. Na přání se dodává také asistent dálkových světlometů Light Assist nebo asistent pro rozpoznávání únavy řidiče Driver Alert.
 
V případě na přání dodávaného adaptivního tempomatu ACC (Adaptive Cruise Control), který je aktivní v rozpětí od 0 do 160 km/h (DSG) nebo od 30 do 160 km/h (přímo řazená převodovka), sleduje radarový senzor vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla a relativní rychlost obou vozů. V kombinaci s DSG dokáže ACC zpomalovat vozidlo až do úplného zastavení, například na konci dopravní kolony nebo při popojíždění v městském provozu.
 
V kombinaci s audiosystémy Composition Colour a Composition Media a rádiem s navigačním systémem Discover Media si mohou zákazníci objednat zadní kameru. Na přání dodávaný parkovací asistent Park Assist automatizuje parkování na podélně i kolmo orientovaná parkovací místa.
 
Předprodej nového Caddy Maxi na českém trhu bude zahájen během druhého čtvrtletí letošního roku. První dodávky českým zákazníkům proběhnou během září letošního roku.