name | autoweek.cz

Nový Volkswagen CC

Nový Volkswagen CC

15.03.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Volkswagen Passat CC se jako ojedinělá kombinace sportovního a luxusního auta ideálního pro dlouhé cesty setkal od uvedení do prodeje roku 2008 na českém trhu s velkým úspěchem. Celkem se tohoto vozu po celém světě prodalo bezmála 320 000 kusů.

Prezentace nového Volkswagenu CC v restaurované průhonické Sokolovně byla ve znamení vícenásobných premiér. Poprvé před média při takovéto příležitosti předstoupil nový generální ředitel dovozní organizace IVG Josef Roider.

Také poprvé uvedl na trh nový model český vedoucí divize Volkswagen - osobní vozy Petr Janeba. S novým modelem představil i strategii značky s níž hodlá čelit krizi: "Rok 2011 byl pro značku Volkswagen na českém trhu rekordním. Naší odpovědí na krizi, všeobecně očekávanou během roku 2012, nebudou slevy nebo velké kampaně v médiích - budou jí nové produkty, skutečná modelová ofenziva. Volkswagen CC je prvním z řady novinek, které letos uvedeme do prodeje. Passatu CC se od roku 2008 v České republice už prodalo 2300 kusů, z čehož 60 % bylo koupeno jako firemní vozy. Obvykle nesdělujeme své prodejní cíle, ale s novým vozem s inovovaným vzhledem chceme dosáhnout o 50 % vyšší objem prodeje než u toho stávajícího."

Volkswagen CC je dlouhý 4802 mm a jeho rozvor je 2711 mm. Luxusní sedan se vzhledem sportovního kupé se snaží zdůraznit svůj odstup od modelové řady Passat. Začíná to u zjednodušení jména, z Passatu CC na pouhé CC, ale týká se to i úprav vzhledu a výbav. Nový design, který je kombinací stylistických prvků Passatu a Phaetonu, ještě více zdůrazňuje komfort. Standardně se dodávají bi-xenonové světlomety, přisvěcování odbočování a nové zadní světlomety LED. U verze s adaptivními natáčecími světlomety funkci světlometů pro denní svícení přebírá 15 diod LED.

Asistent dálkových světlometů Dynamic Light Assist automaticky zapíná dálková světla při rychlosti jízdy větší než 65 km/h. Ve spojení s kamerou integrovanou za předním oknem systém vylučuje riziko oslňování ostatních řidičů vkládáním clony mezi čočku a reflektor s xenonovou výbojkou ve spojení s natáčením modulu do stran a individuálním ovládáním levého a pravého světlometu.

Interiér zůstal prakticky beze změny s výjimkou nových sedadel. Ke zvýšení jízdního komfortu dopomohlo tzv. determální čelní okno s protihlukovou vrstvou. Toto okno navíc účinněji odráží UV záření díky tenké vrstvě stříbra. Ta současně umožňuje vyhřívání čelního okna bez potřeby instalace drátků mezi vrstvami skla.

Sériově se dodává systém sledování únavy řidiče, který vyhodnocuje jeho chování. Kromě toho byla výbava modelu Volkswagen CC rozšířena o nové asistenční systémy. Především jde o u značky Volkswagen poprvé použitou kombinaci systémů Side Assist Plus a Lane Assist, tj. systémů upozorňujících na vozidla v mrtvém úhlu resp. na vybočení z jízdního pruhu. Tyto systémy pomáhají předcházet kritickým situacím i pomocí zásahů do řízení. Nechybí ani systém sledování dopravního značení poprvé uvedený u Phaetonu.

Zážehové motory jsou s přímým vstřikováním benzinu. Všechny vznětové motory TDI jsou sériově vybaveny systémem Start-Stop a režimem rekuperace energie při brzdění. Všechny motory s výkonem do 155 kW lze na přání kombinovat i s dvouspojkovou převodovkou DSG. U motorů TDI v kombinaci s převodovkou DSG je vůz vybaven funkcí volnoběhu, která motor odpojuje od hnacího řetězce jakmile řidič uvolní pedál plynu. Volkswagen CC bude později nabízen také ve verzi 4Motion s pohonem všech kol.

Novinkou mezi pohonnými jednotkami je turbodiesel BlueTDI, který v předstihu plní emisní standard Euro VI snížením emisí NOx. Toho bylo dosaženo systémem pracujícím s nastřikováním močoviny, která se dodává pod označením AdBlue. Náplň nádrže na 13 l, umístěná v zavazadlovém prostoru, vydrží na 15 000 km.

Volkswagen CC je nově vybaven elektronickou uzávěrou předního diferenciálu XDS. Tento systém v extrémních situacích při průjezdu zatáčkami přibrzdí vnitřní přední kolo ještě před zásahem ESP (ten by byl spojen s krátkodobým snížením výkonu).

Park Assist 2. generace na rozdíl od první generace umožňuje nejen automatické zaparkování  do podélně stojící řady vozidel, ale i do mezer napříč. Technickou zajímavostí, přispívající k jistotě při dlouhých cestách, je standardní použití pneumatik Continental ContiSeal se samozacelovací schopností po průniku předmětů až do průměru 5 mm.

Stejně jako Passat CC se nový Volkswagen CC vyrábí v severoněmeckém Emdenu. Ve světové premiéře se představil v listopadu na autosalonu v Los Angeles. V České republice byl od února zahájen předprodej, který se nyní mění v prodej.