name | autoweek.cz

Opel Monza Concept - víc než nový styl designu

Opel Monza Concept - víc než nový styl designu

30.09.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Opel na autosalonu ve Frankfurtu předvedl studii Opel Monza Concept jako ukázku nového stylu designu značky a výkladní skříň nových možností konektivity. To nejzajímavější na tomto autě ale je jeho revoluční systém pohonu, kombinující elektřinu a zemní plyn.

Opel u studie Opel Monza Concept zdůraznil jeho vzhled zvenku a konektivitu uvnitř. Vůz s profilem kupé je dlouhý 4690 mm a se vzhůru výklopnými dveřmi je jen 1310 mm vysoký.

Modulární design a průlomové technologie ve vývoji systémů infotainmentu jsou nepochybně zajímavé. To se týká zejména projekční zobrazování všech informací na přístrojový panel sahající od jedněch dveří k druhým, což je řešení použité poprvé v automobilovém průmyslu. Tento projekční LED displej využívá 18 diod pro osvětlení přístrojové desky.

Neméně inovativní, byť ne na první pohled viditelná, je i modulární konstrukce, která umožňuje mimořádnou flexibilitu při volbě pohonné jednotky. Jako doklad je studie vybavena skutečně průlomovým systémem pohonu.

Pravděpodobně příští generace systému pohonu General Motors Voltec (tj. použitého u Chevroletu Volt a Opelu Ampera) spojuje pohon elektromotorem se systémem prodloužení dojezdu (Range extender) pomocí zcela nového zážehového tříválce s přímým vstřikováním paliva 1,0 SIDI (Spark Ignition Direct Injection). Tento motor měl ve verzi na benzin (ta dosahuje výkonu 85 kW) ve Frankfurtu rovněž světovou premiéru a brzy se bude dodávat pro miniauto Adam. V konceptu Monza ovšem pracuje na stlačený zemní plyn (CNG) namísto benzinu.