name | autoweek.cz

Opel představuje Corsu 5. generace

Opel představuje Corsu 5. generace

09.07.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Opel Corsa E přichází s novým podvozkem, motory nové generace a novými převodovkami. K tomu přidává kvalitní interiér s infotainmentem IntelliLink a mnoho asistenčních systémů. 

Během 32 let výroby se v Evropě prodalo téměř 12 milionů vozů Opel Corsa, z toho 2,8 milionu vozů stávající čtvrté generace. Nyní Opel odhalil novou, už pátou generaci modelu Corsa (podle interního značení Corsu E).

 

"Nová Corsa je pro nás velmi důležitá, je to náš klíčový model," řekl nám v Rüsselsheimu předseda představenstva Adam Opel AG Karl-Thomas Neumann, když nám jako vůbec prvním novinářům umožnil novou Corsu vidět.

 

Designéři automobilky pod vedením Marka Adamse vytvořili dynamicky tvarovanou karoserii, která koresponduje s novou filozofií designu značky. Přední část charakterizuje důstojně působící dvoupatrová maska chladiče a ostře řezané vysoce kvalitní světlomety s LED světly pro denní svícení. Ta se stala novým podpisem Corsy. Tvary přídě do značné míry diktovaly přísné požadavky na ochranu chodců v případě střetu.

 

"Pomocí designu jsme se snažili vyjádřit to, jak obrovský krok vpřed nová Corsa učinila. Je to nová úroveň naší designové filosofie, další významný krok na naší cestě," řekl nám Mark Adams.

 

Zatímco přední část tří- a pětidveřové verze jsou identické, zadní partie mají zcela odlišnou koncepci. U třídveřové ostrými řezy a výraznou linií zadních světel připomíná Astru GTC. Zajímavým detailem je černý plastový trojúhelník, který podtrhuje charakter vozu a opticky jej prodlužuje a snižuje podobně jako make-up očí.

 

Hlavní prioritou při vývoji modelu Corsa nové generace bylo, aby pocit z jízdy byl srovnatelný s většími a dražšími automobily. Základem pro to je nový podvozek a řízení, a to i přesto, že zůstala zachována platforma SCCS vyvinutá ještě s Fiatem. Ani jediná komponenta podvozku nebyla ze současné Corsy D převzata beze změny. Naopak vnější rozměry zůstaly prakticky beze změny, pouze délka poněkud povyrostla, ale jen kvůli bezpečnosti.

 

Směrová stabilita a jízdní vlastnosti v zatáčkách se zlepšily díky snížené poloze těžiště, tužšímu pomocnému rámu a nové geometrii přední nápravy. Nová geometrie řízení a specifická kalibrace software elektrického posilovače řízení s účinkem proměnným v závislosti na rychlosti zabezpečuje přesnější reakce na pokyny volantu. Novým standardním prvkem všech verzí modelu Corsa je městský režim City, který se aktivuje stlačením knoflíku. Po aktivaci režimu City se sníží síla potřebná pro ovládání volantu při manévrování v malých rychlostech.

 

Nejvýznamnější novinkou je nově vyvinutý zážehový tříválec 1,0 ECOTEC Direct Injection Turbo s vyvažovacím hřídelem, díky němuž motor vyniká nízkou hlučností a malými vibracemi. Kompaktní turbodmychadlem přeplňovaný celohliníkový motor s přímým vstřikováním paliva, který už plní emisní normu Euro 6, je k dispozici ve verzích o výkonu 66 kW (90 k)a 85 kW (115 k). Obě mají točivý moment 170 N.m už v otáčkách 1800/min. Nový tříválec je standardně vybaven systémem Start/Stop.

 

Nabídku motorů doplňuje nový turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,4 l a výkonu 74 kW (100 k) s maximálním točivým momentem 200 N.m. Vylepšené byly i další motory o objemech 1,2 l a 1,4 l, které plní limity emisní normy Euro 6. Vznětovou alternativu představují vylepšené turbodiesely 1,3 CDTI o výkonech 55 kW (75 k) a 70 kW (95 k), které rovněž plní emisní limity normy Euro 6. Corsa 1,3 CDTI 70 kW s přímo řazenou pětirychlostní převodovkou a systémem Start/Stop produkuje pouze 89 g/km CO2. Další verze s nízkými emisemi vyjedou na jaře 2015.

 

K zlepšení celkového dojmu z jízdy přispívají i nové převodovky. Obě verze nového motoru 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo se kombinují se zcela novou kompaktní šestirychlostní přímo řazenou s nižším třením. Řazení je pohodlnější a vyžaduje menší ovládací síly. V modelové řadě Corsa má také premiéru šestirychlostní samočinná převodovka nové generace a zcela nová robotizovaná převodovka.

 

Jednoznačně nejvýraznější změnou je zcela nový interiér. Stylisté Opelu se jej snažili posunout více k prémiovosti, a to jak designem, tak i použitím kvalitních povrchových materiálů. Kompletně nová kabina má čisté, splývavé linie a obsahuje vysoce kvalitní materiály. Zatímco u pětidveřové karoserie bude interiér dekorovat hliníková lišta, u třídveřové bude sportovněji působící v barvě karoserie.

 

Ve středové konzoli v blízkosti řadicí páky je 7" dotykový displej informačního a zábavného systému IntelliLink s nejvyšší úrovní konektivity. Ač bude existovat i základní verze bez tohoto displeje, u Opelu předpokládají, že minimálně 80 % kupujících jej bude požadovat. Systém jJe kompatibilní se smartfony Apple i s přístroji s operačním systémem Android a lze jej ovládat hlasovými povely.  Řidič může využívat i Bluetooth a podporu aplikace Siri Eyes Free. Smartfon řidiče lze snadno uchytit a dobíjet i během jízdy v držáku FlexDock.

 

Zavazadlový prostor se nezměnil, protože už dosud byl jedním z největších v segmentu a zákazníci neprojevují potřebu mít jej větší. Totéž ostatně platí i o vnějších rozměrech vozu, které podle potenciálních zákazníků představují ideální kombinaci vnitřního prostoru a kompaktnosti kvůli pohybu v omezeném prostoru. V porovnání s trendem raženým konkurencí tedy Corsa zůstává poměrně malým autem.

 

Nový Opel Corsa si přináší mnoho asistenčních systémů, z nichž mnohé dosud nebyly ve třídě malých vozů k dispozici. Bezpečnost zvyšují nové systémy, které jsou poprvé k dispozici v modelové řadě Corsa, například bi-xenonové světlomety, asistenční systém pro sledování mrtvého úhlu Side Blind Spot Alert, kamera Opel Eyes funkcí rozpoznávání dopravních značek Road Sign Recognition, asistenční systém pro udržování jízdního pruhu Lane Departure Warning, asistenční systém dálkových světel High Beam Assist i systém monitorování odstupu Following Distance Indications funkcí Forward Collision Warning. 

 

Komfort ovládání zvyšuje systém Advanced Park Assist, který dokáže zcela sám zaparkovat vůz couváním. Také nová Corsa může být vybavena nosičem jízdních kol FlexFix integrovaným do zadního nárazníku.

 

Nový Opel Corsa se bude vyrábět v  Zaragoze a Eisenachu. Premiéru bude mít na pařížském autosalonu.