name | autoweek.cz

Opel se brání nařčení DUH

Opel se brání nařčení DUH

26.10.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality

TÜV Hessen potvrzuje: emise Opelu Zafira vyhovují zákonným limitům! Opel se nezávislým měřením brání proti nepodloženému útoku Německé agentury pro životní prostředí DUH.
Opel za přítomnosti agentury TÜV Hessen uskutečnil v Bernu emisní test modelu Zafira se vznětovým motorem 1,6 l Euro 6 na běžné zkušební stolici (dynamometru) se dvěma měřicími válci i na stolici se čtyřmi měřicími válci pro měření vozidel s pohonem všech kol, takže se během testu otáčela i zadní kola zkoušeného vozu. Hodnoty naměřených emisí při obou měřeních vyhověly všem zákonným limitům. TÜV v současné době připravuje závěrečnou zprávu.
 
To Opel považuje za potvrzení svých předchozích stanovisek a znovu důrazně odmítá tvrzení agentury Deutschen Umwelthilfe (DUH), která považuje za nepravdivá a naprosto neopodstatněná a hrubě nefér. Navíc Opel připomíná, že ani po opakovaných žádostech nepředložil DUH protokoly z měření, na jehož základě byl Opel obviněn. Dosažené výsledky měření nasvědčují tomu, že DUH při svém měření ve voze odpojil přívod kapaliny AdBlue do systému Selektivní katalytické redukce (SCR).
 
Pro všechny modely Opel bez výjimky platí: software vyvinutý u GM nemá žádné funkce, které by detekovaly, zda daný vůz prochází kontrolou čistoty emisí výfukových plynů a umožňovaly manipulaci s měřením emisí!
 
Připomeňme ještě, že DUH je organizací, která dlouhodobě bojuje za úplný zákaz používání vznětových motorů pod heslem „Výfukové plyny z dieselů zabíjejí“. Po zveřejnění aféry Volkswagenu požaduje, aby byl už v roce 2016 v Německu zcela zakázán provoz všech osobních automobilů se vznětovými motory.
 
DUH v květnu 2015 obvinil německé autoservisy, že při výměně katalyzátoru zákazníkům jako náhradu nabízejí katalyzátory, které jsou levnější, ale následně nevyhovují při kontrole emisí. DUH uvedl, že to při kontrole sedmi servisů zjistil u jednoho značkového servisu Volkswagenu a dvou nezávislých servisů z řetězců Autofit a Premio. Německé sdružení servisů ZDK ale poté obvinilo DUH z použití nevhodné metodiky měření s tím, že kontroly prováděné opakovaně od roku 2012 nikdy nezjistily u registrovaných servisů použití katalyzátorů, s nimiž by vozy následně neplnily předepsané emisní limity.
 
Test DUH se uskutečnil rovněž v Bernu na dynamometru, na němž se otáčela i zadní kola vozu. Opel Zafira s motorem 1,6 CDTi Euro 6 (vůz měl najeto 6000 km) podle DUH vykazoval při různých jízdních situacích 17x vyšší emise NOX než je povoleno, při cyklu podle NEDC to údajně bylo 2x až 4x víc a během měření při rychlosti 150 km/h hodnota překročila rozsah analyzátoru.