name | autoweek.cz

Opel zavře Bochum úplně

Opel zavře Bochum úplně

29.04.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Vedení Opelu poté, co vedení odborů v Bochumi odmítlo jeho vstřícnou nabídku, rozhodlo ukončit další jednání a postupně zcela uzavřít továrnu o dva roky dříve, než se původně plánovalo, a zrušit i projekt její částečné přestavby ve sklad.

V reakci na rozhodnutí odborů v Bochumi nepřijmout restrukturalizační plán Opelu rozhodlo vedení automobilky uzavřít tento závod o dva roky dřív než původně plánovalo. Americký odborový předák a člen dozorčí rady Opelu Bob King kritizoval rozhodnutí německých odborářů z Bochumi a doporučil jim přehodnotit rozhodnutí odmítnout plán restrukturalizace Opelu. Jenže se brzy ukázalo, že už je zřejmě pozdě na jakákoliv další vyjednávání.

Ředitel závodu Opelu v Bochumi Manfred Gellrich totiž odmítl jakákoliv další vyjednávání. Gellrich prohlásil, že Opel už nechce "ztrácet drahocenný čas". Krátce na to vedení Opelu, poněkud neobvykle o víkendu, odpálilo další bombu: závod v Bochumi bude uzavřen úplně včetně části, která měla být přestavěna na sklad dílů a logistické centrum.

S uzavřením logistického centra a skladu přijde v Bochumi o práci dalších 420 lidí, což zvýší počet propuštěných na 3700. Udržovat zásobovací středisko v Bochumi po ukončení výroby podle vedení Opelu nedává smysl.

Odboráři v Bochumi tomu odmítají věřit stejně, jako odmítali věřit, že Opel uzavře továrnu uprostřed výrobního cyklu modelu Zafira. Vše pokládali jen za výhrůžky jimž odmítali podlehnout a proto odmítli plán restrukturalizace továrny. Jenže Opel má další logistické centrum v Rüsselsheimu u továrny, v níž bude výroba pokračovat.

Výroba v závodě v Bochumi má podle plánu skončit do konce roku 2014 namísto ukončení na konci roku 2016 slibovaného v případě přijetí restrukturalizačního pránu. Opel proto přesune výrobu MPV Zafira do jiného závodu dva roky před jejím plánovaným ukončením. Podle odbory nepřijatého restrukturalizačního plánu mělo závod v Bochumi opustit 3000 zaměstnanců, ale dalších 1200 mělo zůstat.

Šéf odborů IG Metall v Bochumi Rainer Einenkel, který byl hlavním strůjcem odmítnutí nabídky Opelu, k tomu prohlásil: "Generální ředitel odpovědný za zásobování náhradními díly Opelu potvrdil, že jsou zde smlouvy platné nejméně do roku 2016. Chování Opelu je nezodpovědné. Společně uděláme všechno pro to, abychom zabezpečili budoucnost pro všechny zaměstnance v celé továrně."