name | autoweek.cz

Osvěžený Renault Fluence

Osvěžený Renault Fluence

15.11.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality

 

Dynamická, moderní přitažlivost nové podoby Renaultu Fluence. Sedan kompaktní třídy reaguje na nástup konkurence vylepšením vzhledu a bohatším vybavením.

 

Modernizovaný Renault Fluence byl odhalen na autosalonu v Istanbulu. Moderní stylizace a vestavěné technologie tohoto tříprostorového sedanu, jenž je má navázat na dosavadní úspěšnou mezinárodní kariéru tohoto modelu, byly navrženy tak, aby co nejvíce vyhovovaly potřebám zákazníků.

Modernizovaný Fluence nese prvky nové stylizační identity Renaultu a k jeho modernímu dynamickému vzhledu přispívají světlomety pro denní svícení. Mezi vestavěné a další technologie pomáhající řidiči patří informační a zábavný systém Renault R-Link, karta pro telefonování hands-free, samočinná parkovací brzda, atd.

Fluence se začne prodávat v Turecku v lednu 2013 a v průběhu příštího roku bude uveden na trhy ve více než 55 dalších zemích.

„Změny u modelu New Renault Fluence jsou dokonale v souladu s potřebami našich klíčových mezinárodních trhů, jako je Turecko a Rusko,“ poznamenal Hyun-Young Kwak, ředitel marketingu projektu Renault Fluence.

Přední část vozu je stejná jako u ostatních nových modelů značky s vertikálně umístěným logem uprostřed širokého černého pásu zvýrazněného chromováním. Vůz tak získává dynamický postoj. K moderní přitažlivosti přispívají také denní LED světlomety a chromované a černě lesklé doplňky. Interiér působí rovněž moderním dojmem, všechny verze mají digitální přístroje. Kabina je jako vždy prostorná. Je v ním použito nové polstrování poskytující ten nejvyšší komfort v rámci segmentu.

Zákazníci mají na výběr ze zážehových nebo vznětových pohonných jednotek se samočinnou převodovkou, což je ideální kombinace pro jízdu v městských oblastech.

Uvolněnou jízdu v zastavěných oblastech umožňuje nový zážehový motor 16 V 1,6 V 115 spojený s novou samočinnou převodovkou X-Tronic CVT. Tato kombinace umožňuje hladkou jízdu bez vibrací a radost z jízdy stejně jako značné snížení spotřeby paliva. Spotřeba se snížila o 1,3 l/100 km na 6,4 l/100 km, zatímco emise CO2 se snížily o 15 % na 149 g/km.

Kromě již používaného vznětového motoru dCi 110 EDC byla řada vznětových motorů rozšířena o nový motor dCi 130 (v závislosti na trhu). Tento vznětový motor o objemu 1,6 l je ve své třídě nejvýkonnější a přesto se jeho spotřeba snížila na pouhých 4,6 litrů /100 km, což odpovídá 119 g CO2/km.

Nový Fluence přichází s řadou technologií pomáhajících řidiči a které jsou nezbytným vybavením motoristů jezdících po městě, jako např. karta pro hands-free s dálkovým zamykáním, přední a zadní parkovací čidla, samočinná parkovací brzda atd. Počínaje základní úrovní výbavy jsou všechny verze „na příjmu“ díky dostupnosti nových rozhlasových přijímačů Bluetooth vybavených USB a zdířkami pro jacky i USB.

Na vyšší úrovni výbavy  Fluence obsahuje hlavní inovace ve formě multimediálního systému Renaultu R-Link, umožňujícího propojení služeb, jenž je ideálně umístěn pro použití za jízdy. Jeho součástí je dotyková obrazovka a hlasové pokyny. Renault R-Link zahrnuje navigační systém a telefonní funkce a lze jej připojit k přenosným přehrávačům. Umožňuje také přístup ke katalogu automobilových aplikací systému R-Link Store, které je možné stahovat podobně jako aplikace chytrých telefonů. Vůz se vyrábí v továrně Oyak-Renault v turecké Burse.