name | autoweek.cz

Peugeot 5008 se proměnil z minivanu na crossover

Peugeot 5008 se proměnil z minivanu na crossover

08.09.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Z klasického rodinného minivanu Peugeot 5008 vznikl ve druhé generaci sedmimístný crossover, ovšem bez pohonu všech kol. Peugeot chce s tímto vozem pokračovat ve strategii posunu směrem k luxusnějším kategoriím.
U Peugeotu pro novou generaci modelu 5008 zachovali víceúčelový interiér se sedmi sedadly, ale navenek dali tomuto rodinnému vozu podobu crossoveru, připomínajícího stále populárnější SUV.
 
Zvětšený 3008
Koncepčně je novinka v podstatě prodlouženým modelem 3008 s velmi dlouhým rozvorem náprav 2840 mm, vytvářejícím při celkové délce 4640 mm (o 190 mm víc než 3008 a o 110 mm víc než předchozí generace 5008) velký vnitřní prostor, dostatečný pro tři řady různě polohovatelných, sklopných a posuvných samostatných sedadel. V běžném pětimístném uspořádání má zavazadlový prostor o objemu 780 l, po sklopení sedadel ve druhé řadě až 1060 l.
 
Interiér se v podstatě neliší od uspořádání známého z modelu 3008. Samozřejmě uvnitř vozu nalezneme nejnovější verzi uspořádání Peugeot i-Cockpit s kompaktním volantem a dotykovým 8“ displejem. Už v rámci sériové výbavy je zde vyvýšený přístrojový panel s HD displejem 12,3“.
 
Nové SUV Peugeot 5008 používá stejnou platformu EMP2 jako vozy Peugeot 308 a 3008. Jak u francouzských značek často bývá, Peugeot pro model 5008 nenabízí pohon všech kol, jen zlepšení záběrových schopností při jízdě po nezpevněném povrchu osvědčeným systémem Grip Control, umožňujícím volbu z několika režimů podle typu povrchu. Pohon všech kol přijde až později s uvedením verze plug-in hybrid, u níž budou zadní kola poháněna elektromotorem.

Osvědčené motory i elektrokoloběžka
V nabídce jsou zážehové tříválce 1,2 PureTech 96 kW (130 k) S&S, a to ve verzi standard nebo ve verzi s nízkou spotřebou, a čtyřválec 1,6 THP 121 kW (165 k) S&S. Vznětové motory jsou 1,6 BlueHDi 73,5 kW (100 k) S&S resp. 88 kW (120 k) S&S a 2,0  BlueHDi 110 kW (150 k) S&S, který je určen výhradně pro dynamickou nejluxusnější verzi GT. Převodovky jsou šestirychlostní přímo řazené nebo automatická EAT6.
 
Peugeot 5008 přichází, podobně jako nový model 3008, s nabídkou skládací koloběžky s elektromotorem e-Kick, která je zabudována do zavazadlového prostoru, nebo skládacího kola s elektromotorem e-Bike eF01, které lze rovněž zafixovat do zavazadlového prostoru.
 
Nové SUV Peugeot 5008 se bude vyrábět v továrně ve francouzském městě Rennes a veřejnosti se poprvé představí na pařížském autosalonu 2016. Jeho prodej na mezinárodních trzích bude zahájen na jaře 2017.