name | autoweek.cz

Peugeot Quartz mate svými rozměry

Peugeot Quartz mate svými rozměry

30.12.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Quartz je nejnovějším konceptem v úspěšné řadě studií značky Peugeot, naznačujících možnosti nových technických řešení. Peugeot Quartz byl jednou z atrakcí autosalonu v Paříži. Quartz originálním způsobem spojuje novou generaci SUV se světem nejvýkonnějších vozů značky.

V současnosti zaváděnou strategii, využívající velkou škálu materiálů napomáhajících snižování hmotnosti, konstruktéři Peugeotu přeměnili do formy SUV, resp. crossoveru na pomezí SUV a sedanu. Jeho rozměry jsou natolik přehnané (délka je 450 cm), že automobil vypadá jako by automobilka proměnila skicu rovnou do podoby předváděcího vozu. V tomto přístupu je však skryta metoda. Ředitel designu Peugeotu Gilles Vidal uvedl, že tento koncept byl navržen s tak extrémními proporcemi proto, aby motoristický tisk nedospěl k závěru, že jde zcela určitě o předpremiéru nové generace crossoveru značky Peugeot.

 

Quartz byl postaven na platformě EMP2, na kterou byly připevněny panely kompozitní struktury. Quartz má jako sériové modely i-Cockpit, v němž je vše přizpůsobeno řidiči.

 

Symbolem konceptu Quartz je čedič, pevný a zároveň lehký kámen. Ve voze se s  ním řidič setká především na středové konzoli. Jde o vyvřelou horninu, která vznikla rychlým utuhnutím lávy na povrchu.  Ve voze je čedič v surovém stavu, aby tak lépe vynikl jeho kontrast oproti ostatním použitým materiálům.

 

Ve světové premiéře se zde objevuje i látka získaná 3D tkaním. Tato moderní metoda umožňuje vyrábět složité kusy velkých rozměrů, které lze použít okamžitě po výstupu ze stroje. Není nutné je řezat, takže nezůstává žádný odpad. Látka je tkaná za pomocí polyesterových vláken, která vznikají recyklováním plastů, například plastových lahví.

 

Ke snaze Peugeotu vyhnout se domněnkám o tom, jaký že se to vlastně za konceptem Quartz skrývá připravovaný model, přispěla nadměrně velká 23" kola, obrovské boční panely, drobné prosklení a přehnaně dlouhý rozvor náprav. Celek nicméně poskytuje mimořádný vizuální zážitek.

 

Plně hybridní pohon plug-in s celkovým výkonem 368 kW (500 k)zážehový motor 1,6 THP o 200 kW (270 k), který vyvinul tým Peugeot Sport, a dva elektromotory 85 kW.