name | autoweek.cz

Pick-up Mercedes-Benz vzejde z Nissanu Navara?

Pick-up Mercedes-Benz vzejde z Nissanu Navara?

02.04.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality

U Mercedesu jsou přesvědčeni, že trh středně velkých pick-upů uzrál pro první model od prémiového výrobce, a to ještě před koncem desetiletí. Základem prvního pick-upu se značkou Mercedes-Benz by mohl být Nissan Navara.
Víceúčelové pick-upy s vysokou mírou praktičnosti pro náročný každodenní provoz, užitečnou hmotností okolo 1 t a schopností jízdy v terénu jsou po celém světě oblíbené a představují tak dobrý potenciál pro úspěšný prodej. Mercedes-Benz ještě v tomto desetiletí vstoupí do tohoto slibně se rozvíjejícího segmentu a rozšíří svou produktovou nabídku o první pick-up od prémiového výrobce.
 
Dr. Dieter Zetsche, předseda představenstva společnosti Daimler AG a vedoucí divize Mercedes-Benz Cars, k tomu říká: „Pick-upy značky Mercedes-Benz budou podporovat globální růstové cíle naší společnosti. I do tohoto segmentu vstoupíme s nezaměnitelnou tváří a všemi typickými vlastnostmi vozidel naší značky, co se týče bezpečnosti, komfortu, hnacího řetězce a vysoké hodnoty.“
 
Volker Mornhinweg, vedoucí divize Mercedes-Benz Vans, doplňuje: „V rámci naší strategie Mercedes-Benz Vans goes global je pick-up ideálním vozidlem pro cílené rozšíření našeho mezinárodního produktového portfolia o nově vyvinutý model.“
 
Podíl soukromě používaných pick-upů po celém světě roste. Firemní i soukromí zákazníci ve stále větší míře vyhledávají vozidla s vlastnostmi, které jsou typické pro osobní vozy. Mercedes-Benz reaguje na tuto změnu ve vývoji trhu jako první prémiový výrobce a již zahájil přípravy na výrobu vlastního pick-upu.
 
Cílovými trhy pro nový pick-up Mercedes-Benz jsou v prvním kroku Latinská Amerika, Jižní Afrika, Austrálie, ale i Evropa, tedy regiony, které se vyznačují trvalým růstem tohoto segmentu.

Za vývoj nového vozidla ponese zodpovědnost divize Mercedes-Benz Vans. Volker Mornhinweg k tomu dodává: „Dokážeme optimálně uspokojit zákazníky, kteří hledají vozidlo s užitnou hodnotou a zároveň i komfortem, bezpečností a designem osobního vozu Mercedes-Benz. První pick-up naší značky budeme koncipovat podle tohoto úspěšného receptu.“

Ač to vedení Daimleru odmítá jakkoliv komentovat, vše nasvědčuje tomu, že nový pick-up Mercedes-Benz bude po technické stránce vycházet z jednoho z nejúspěšnějších vozů této kategorie - Nissanu Navara. Nový Mercedes by měl sdílet stejnou architekturu, která ale bude uzpůsobena instalaci vlastních čtyř- a šestiválcových motorů Mercedes-Benz. Tomu by nasvědčovala i skutečnost, že Daimler nemá v plánu nový vůz nabízet na největším trhu s pick-upy na světě ve Spojených státech, což je hlavní trh i pro Navaru.
 
Daimler má uzavřenu dohodu o spolupráci s aliancí Renault-Nissan. Na základě této dohody prodává malý užitkový model Citan, odvozený z Renaultu Kangoo, a oba partneři společně vyvíjeli novou generaci modelů Twingo a Smart. V Japonsku Nissan dodává užitkové vozy NV350 i pro společnost Mitsubishi Fuso, která patří Daimleru.