name | autoweek.cz

Porsche zvítězilo v letošním ročníku 24 hodin Le Mans

Porsche zvítězilo v letošním ročníku 24 hodin Le Mans

24.06.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Porsche v letošním roce vybojovalo své již 18. celkové vítězství v závodě 24 hodin Le Mans.Porsche zveřejnilo zajímavá fakta z 84. ročníku 24 hodin Le Mans:
V 84. závodě 24 hodin Le Mans značka Porsche vybojovala své 18. celkové vítězství. Piloti Romain Dumas (F), Neel Jani (CH) a Marc Lieb (D) dovedli pokrokové Porsche 919 Hybrid vítězně do cíle. Jejich týmoví kolegové Timo Bernhard (D), Brendon Hartley (NZ) a Mark Webber (AUS) skončili na 14. místě kvůli dlouhému přerušení v průběhu noci.
 
Žádná jiná značka nezískala v tomto nejtěžším závodě světa tolik prvenství, a současně není pevně spjata s mýtem Le Mans tak, jako Porsche.
 
Fakta z 84. ročníku 24 hodin Le Mans:
 
- vítězný vůz č. 2 s posádkou Romain Dumas/Neel Jani/ Marc Lieb ujel 384 kol, tzn. 5233,54 km a průměrnou rychlost 216,4 km/h
 
- vítězný vůz č. 2 ujel na vedoucí pozici 51 kol, vůz č. 1 řízený posádkou Timo Bernhard/Brendon Hartley/Mark Webber vedl 52 kol v první třetině závodu
 
- nejdelší čas ve vítězném voze strávil Neel Jani - 9 hodin a 24 minut, ale nejdelší úsek ve voze ujel Romain Dumas
 
- vzhledem k mnoha zpomalovacím fázím s omezením rychlosti a mnoha pomalým zónám se ujelo o 150 km méně než v roce 2015. Pouze 327 z celkem ujetých 384 kol mohl jet vítězný vůz plnou rychlostí, zbývajících 57 kol se jelo buď za Safety carem nebo byly na trati zpomalovací zóny, v nichž platilo omezení rychlosti na 80 km/h. Celkem čtyřikrát vyjely na trať Safety cary na celkem 16 kol a bylo vyhlášeno 24 zpomalovacích zón
 
- vůz č. 2 stál v boxech celkem 38 minut a 5 sekund kvůli tankování, výměnám pneumatik a střídáním jezdců. Vůz č. 1 stál kvůli výměně vodního čerpadla a opravám poškození celkem 2 hodiny, 59 minut a 14 sekund. Vůz č. 2 tankoval 30x, vůz č. 1 20x
 
- vůz č. 2 použil 11 sad pneumatik -první byla do deště, všechny ostatní slicky. Nejdelší úsek na jediné sadě pneumatik ujel Marc Lieb - 53 kol
 
- nejrychlejší zastávka, zahrnující tankování, výměnu pneumatik a střídání jezdců (nic z toho se nesmí dělat současně) trvala 1:22,5 minuty, nejrychlejší doplňování paliva trvalo 65,2 s
 
- největší rychlost byla změřena vozu Porsche 919 Hybrid č. 1 řízenému Brendonem Hartleyem v 50. kole: 333,9 km/h
 
- Porsche 919 Hybrid rekuperuje v každém kole 8 MJ, což je 2,22 kWh, to je takové množství elektrické energie, které by běžné rodině vystačilo pokrýt spotřebu na tři měsíce
 
- převodovka vítězného vozu během závodu absolvovala 22 984 změn rychlostních stupňů (nahoru i dolů)
 
- pro každý stint měl jezdec připraveno 0,85 l tekutiny k pití, lahev s pitím se měnila při každém tankování
 
- pro zajištění lepší viditelnosti bylo čelní sklo pokryto čtyřmi ochrannými fóliemi, které se postupně odstraňovaly
 
- nejvyšší okolní teplota v průběhu závodu bylo 22,4 °C v 17:30, nejnižší 12,3 °C v 06:15
 
- v průběhu 24 hodin závodu vyslal vůz č. 2 do boxů 32,11 gigabitů dat.