name | autoweek.cz

Range Rover Evoque Kabriolet - auto v němž voní les

Range Rover Evoque Kabriolet - auto v němž voní les

20.06.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Atraktivní auto s vynikajícími schopnostmi jízdy v terénu nabízí, co nikdo jiný na trhu: jízdu v přírodě bez střechy nad hlavou. Přitom si uchovává veškeré přednosti špičkového SUV reprezentujícího značku Range Rover, tedy auta vhodného do skutečně každého počasí.
Kompaktní SUV Range Rover Evoque se se třídveřovou karoserií Coupé a v pětidveřové podobě stalo průlomovým modelem, uvádějícím tradičního anglického výrobce off-roadů do zcela nové kategorie. Evoque úspěšně obsadil volný prostor na trhu, což dokazuje skutečnost, že se jej o d jeho uvedení na trh v roce 2011 prodalo 506 657 kusů - v České republice to dosud bylo 1269 těchto vozů.
 
Anglický výrobce prémiových aut Jaguar Land Rover už několikrát dokázal, že jej v žádném případě nelze označovat za konzervativního. Nyní přichází na trh s vozem, který dokládá odvahu jít zcela novými cestami. Pokusů vyslat do terénu auto bez střechy už tu samozřejmě v minulosti bylo mnoho (vzpomínáte třeba na koncept Škoda Yeti Cabrio z roku 2005?). Range Rover Evoque Kabriolet je první sériově vyráběný model Range Roveru a zároveň první kompaktní SUV s otevřenou karoserií na světě.
 
Originální atraktivní vzhled
Nikdo dosud nedokázal vytvořit tak elegantní vůz dokonale spojující přednosti obou konceptů, tedy kabrioletu a špičkového SUV schopného jízdy i v náročném terénu. Evoque Kabriolet je auto, které vám umožní luxusní svezení na silnici i v terénu a přitom vám poskytne ojedinělou možnost vnímat i vůni lesa.
 
Osobitý tvar původního Range Roveru Evoque byl uzpůsoben elegantnímu designu kabrioletu. Jde o vrcholný exkluzivní vůz modelové řady Evoque, který poskytuje luxus ale i praktičnost, jaký očekáváme od vozu značky Range Rover.
 
Pro případ převrácení je ve voze systém využívající výsuvné ochranné oblouky ukryté v zadní části karoserie. Dva hliníkové oblouky se v případě převrácení vozu vysunou během 90 milisekund a vytvoří prostor poskytující ochranu cestujících.
 
Pohodlí a bezpečnost jako u uzavřené karoserie
Mechanismus látkové střechy je v případě stažení zapuštěn do zadní části karoserie a vypadá tak úhledně a elegantně. Plně samočinně ovládaná střecha se složí za 18 s a natáhnout ji lze za 21 s, a to v obou případech až do rychlosti 50 km/h. Díky natažené střeše a vrstvě akustické izolace je vůz vysoce kultivovaný i při jízdě velkou rychlostí, takže si cestující užijí stejný komfort jako v pětidveřové verzi modelu Range Rover Evoque. Pro pohodlnou jízdu bez střechy větší rychlostí (nad 90 km/h) je vhodné nasadit za přední sedadla ochranu proti větru. Složená střecha navíc nijak neomezuje zavazadlový prostor, jehož objem je 251 l a lze jej navíc zvětšit využitím průvlaku na lyže.
 
Range Rover Evoque Kabriolet se přitom vyznačuje mimořádnou tuhostí karoserie, což je samozřejmě kritický parametr u automobilu bez střechy slibujícímu špičkové parametry pro jízdu v terénu. Dokladem vynikajících parametrů vozu Evoque Kabriolet je možnost bez problémů natáhnout střechu i v terénu ve velkém sklonu se zatížením kol napříč, samozřejmě ani nemluvě o snadném otevírání dveří u auta vystaveného velkému namáhání nosné struktury na krut.
 
Vynikající schopnosti jízdy v terénu
K dispozici jsou lehké, celohliníkové čtyřválce. Zákazníci si mohou zvolit hospodárný zážehový motor Si4 nebo některý ze vznětových motorů nové řady Ingenium. Zážehový motor Si4 s výkonem 176 kW (240 k) poskytuje vysoký výkon a kultivovanost. Alternativou je vznětový dvoulitr Land Rover Ingenium se 132 kW (180 k) a spotřebou paliva 5,7 l/100 km, vybavený systémem selektivní katalytické redukce (SCR) pro zachycování NOx.
 
Samozřejmostí je nabídka pohonu všech kol s elektronicky řízenou spojkou Haldex v kombinaci s devítirychlostní samočinnou převodovku ZF. Na přání se dodává systém Active Driveline s párem elektronicky ovládaných spojek po stranách zadního diferenciálu.
 
Range Rover Evoque kabriolet se může pochlubit prvotřídními terénními schopnostmi typickými pro vozy značky Land Rover. Využívá stejné vyspělé technologie jako obě verze modelu Evoque s uzavřenou karoserií, tedy unikátní systém All Terrain Response s možností volby ze čtyř režimů (General, Tráva/Štěrk/Sníh, Bláto a Písek), Wade Sensing pro plné využití schopnosti překonávání vodních překážek až do hloubky 500 mm, All-Terrain Progress Control (ATPC), udržující nastavenou rychlost jízdy s optimálním záběrem aniž by řidič musel používat pedály plynu nebo brzdy, a směrování točivého momentu brzděním Torque Vectoring by Braking (TVB).
 
Novinky ve výbavě
V centru interiéru je zcela nový multimediální systém Jaguar Land Rover InControl Touch Pro nové generace s dotykovým displejem s úhlopříčkou 10,2“ a vysokým rozlišením, který si ve voze Land Rover odbývá svou premiéru (známe jej ale z Jaguaru XF). Superrychlý systém InControl Touch Pro nabízí bezproblémovou integraci chytrých telefonů, navigaci, 3G konektivitu a špičkový audiosystém.
 
Evoque Kabriolet se vyrábí v závodě společnosti Land Rover v Halewoodu na předměstí Liverpoolu ve Velké Británii společně s pětidveřovou verzí a třídveřovým kupé.
 
Dodávky vozu Range Rover Evoque Kabriolet ve výbavách SE Dynamic a HSE Dynamic začnou od 23. června, ale ještě před první možností si tento vůz vyzkoušet prodejci registrují 16 závazných objednávek. Cena začíná na hodnotě 1 416 184 Kč vč. DPH.